Bouwverslag Fokker D - VII 1/3

Vandaag mijn nieuwe project mogen ontvangen.
De Fokker D - VII 1/3 van Dutch RC Kits.
De kit ziet er super uit , dus maar snel aan de bouw beginnen.
Image1669743188.558125.jpg
Image1669743204.912528.jpg
Image1669743217.242845.jpg
Image1669743227.419156.jpg
Image1669743239.287883.jpg
Image1669743251.019885.jpg
Image1669743259.490527.jpg
Image1669743267.406453.jpg

Leuk!
ennuh, als je wat te vragen hebt kom daar gerust mee, we hebben heel veel bouwfoto's om e.e.a. duidelijk te maken,

gr. Frank

Iemand ervaring me de vertraging van schlundt?
Nou heb ik een nieuwe ZG 62 PCI met electronische ontsteking liggen maar blijkbaar kan deze niet werken met de vertraging van Schlundt .
In stationair toerental zou hij het niet trekken .
Schijnbaar met oudere ontstekingen wel .

Iemand ervaring me de vertraging van schlundt?
Nou heb ik een nieuwe ZG 62 PCI met electronische ontsteking liggen maar blijkbaar kan deze niet werken met de vertraging van Schlundt .
In stationair toerental zou hij het niet trekken .
Schijnbaar met oudere ontstekingen wel .
Kwestie van een vliegwiel op de motor ,dan werkt de vertraging inclusief de ontsteking wel .

Kwestie van een vliegwiel op de motor ,dan werkt de vertraging inclusief de ontsteking wel .

hieronder het antwoord wat ik van Schlundt kreeg.
Ik zou zeggen als ik hem wat harder stationair laat lopen moet dit toch hetzelfde zijn als met de magneet ontsteking. (eventueel een zwaarder vliegwiel)

das Getriebe passt auf beide Motoren. Nur macht ein PCI in Verbindung mit dem Getriebe keinen sinn. Denn das Anspringverhalten ist durch die hohe Übersetzung beim Anwerfen gleich. Der ruhige Lauf ist durch die Schwungscheibe in etwa gleich. Wenn Sie den ZG 62 PCI schon haben, dann sollte er mindestens 5-6 Jahre alt sein. Denn Herr Reinsch hatte zu der Zeit den Zündzeitpunkt noch weiter auf Nachzündung gestellt, so das der Motor beim starten nicht mehr genügend Kraft hat den Wiederstand vom Getriebe zu überbrücken. Die neueren PCI funktionieren deshalb nicht mehr am Getriebe.

Mit freundlichen Grüßen

Wolfgang Schlundt

Laatst bewerkt:
Joan,
Teus en ik gebruiken de Schlundt vertraging mét ZG62 PCI probleemloos op ónze DVII 's
Dit gaat in principe zeer goed!
Ik heb de kist getekend met de Schlund vertraging als basis en ook nooit verwacht dat de PCI versie problemen zou kunnen geven
gr.
Frank

Joan,
Teus en ik gebruiken de Schlundt vertraging mét ZG62 PCI probleemloos op ónze DVII 's
Dit gaat in principe zeer goed!
Ik heb de kist getekend met de Schlund vertraging als basis en ook nooit verwacht dat de PCI versie problemen zou kunnen geven
gr.
Frank

Ga binnenkort de vertraging bestellen.
Zal dan wat proeven doen hoe de loop is .
Bedankt voor je reactie.

Mooie foto’s [emoji106][emoji106]

Back