Fokker D21

heeft iemand een bouwtekening van de (RC, schaal, max 2M )Fokker D21 of heb je er een gebouwd?
laat het even weten, ik heb belangstelling voor dit model

Ik heb ook interese in de D21. Maar hier verwijst meestal iedereen naar de Muiderkring tekening. Hier moet ik zelf ook nog een keer achter aan gaan....

Sucses, Frank.

Een tijd geleden heb ik ooit ook het plan opgevat de Fokker DXXI te gaan bouwen. Tekeningen heb ik wel gevonden maar dan van "rubber motor" modellen. Je kent ze mischien wel, die dingen met een elastiek dat je moet opwinden.
Om daar nu een echte schaal tekening van te maken ging me te ver dus ben ik daar niet aan begonnen. In het Militair Luchtvaart Museum in Soesterberg staat een schaal 1 op 1 replica van dit toestel. Die ziet er heel prima uit zelfs de details zijn overtuigend.
Misschien kan men je daar aan een kopie van de tekenigen helpen waarnaar dit toestel is gebouwd. Dit museum is zeker een bezoek waard en vragen staat vrij. Nee heb je, ja kan je krijgen!

heren, bedankt voor uw tip's, die replica is een omgebouwde harvard en is niet "schaal" heb ik me laten vertellen. als oud fokkeriaan kan ik helaas ook niet meer bij "fokker" terecht, ik vraag me af waar het archief gebleven is........iemand enig idee?

Ik weet wel dat de D-21 op Soest een replica is van de originele tekeningen van Fokker en door een paar zeer oude Fokkerianen is gemaakt op het schooltje van Fokker Shiphol oost,

Mischien kun je wel een vragen bij de G-1 Assoiation die hebben orginele tekeningen van de G-1 mischien weten hun wel of je aan de tekening kunt komen van de D-21

De tekening van de D-XXI welke verkrijgbaar was via de Muiderkring, is aanwezig in het tekeningenarchief van de Edese Luchtvaart Club.
Er valt wel een kopie van deze tekening te regelen tegen vergoeding van de kopiëerkosten en eventuele verzendkosten.
Mocht je belangstelling hebben voor deze tekening, stuur dan even een PM.

Paul

Ter info, de Harvards (3 stuks meen ik) die op Gilze Rijen staan zijn wel eens omgebouwd naar D21-look-alikes. Was voor film-opnames, als ik me niet vergis 'De Soldaat van Oranje' oid. Dus al een behoorlijke tijd geleden gebeurt. Heb hier ergens een boek met wat foto's liggen van de ombouw, zag er niet echt mooi uit. Deed zowel de Harvard als de D21 geen goed :)

Rick

hé Paul E,

laat me even weten welke schaal en wat dan de kosten zijn.

groeten en bedankt,

curley

Laatst bewerkt:
hé paul siemons,

voor een 2 meter kist is 1:5 inderdaad de juiste maat, ik zoek liever eerst in Nederland ivm het bestellen/verkrijgen.

toch bedankt

(is overigens de Finse uitvoering)

tekening fokker d21

Ben in het bezit van tekening van fokker d 21, spanwijdte ca. 1 ,45 m.
Het model is gebouwd en is te bezichtigen.

Tevens heb ik een tekening van een fokker s11 die zowel gebouwd als ook gevlogen heeft.

Indien u geinterreseerd bent neem dan even contact op.

M.v.g
Ton Wicherink

Laatst bewerkt door een moderator:
Ben in het bezit van tekening van fokker d 21, spanwijdte ca. 1 ,45 m.
Het model is gebouwd en is te bezichtigen.

Tevens heb ik een tekening van een fokker s11 die zowel gebouwd als ook gevlogen heeft.

Indien u geinterreseerd bent neem dan even contact op.

M.v.g
Ton Wicherink

Meer info is zeer wenselijk. Want de interese is er hier wel....

B.v.d. Frank.

Meer info is zeer wenselijk. Want de interese is er hier wel....

B.v.d. Frank.
Wat voor gegevens zijn er gewenst????
Mijn E-mail adres is afwich apestaretje versatel punt nl
telf. 0495 533734
gr. on

Laatst bewerkt door een moderator:
heren, bedankt voor uw tip's, die replica is een omgebouwde harvard en is niet "schaal" heb ik me laten vertellen. als oud fokkeriaan kan ik helaas ook niet meer bij "fokker" terecht, ik vraag me af waar het archief gebleven is........iemand enig idee?
Nee, het is een echte replica maar hij kan niet vliegen! Er zitten veel delen aan die van polyester zijn gemaakt en ook de motor is deels van plastic.
Hij is volgens mij niet op de Fokker bedrijfsschool gemaakt. Voor zo ver ik weet is hij alleen bij Fokker gespoten, maar daar ben ik niet 100% zeker van.

Back