Fokker DR-I schaal ¼

• Topicstarter Topicstarter Darkeys
  • Startdatum Startdatum
D

Darkeys

Guest
Ben gestart met een DR-I op een nogal ongewone bouwwijze. Bedoeling is ongewoon licht te bouwen.

3D model:

AISview2.jpg

Test richtingsroer:

Fokker20091208006.jpg

Fokker20091214001.jpg

Fokker20091220004.jpg

Bouwmaterialen zijn:
- messing
- depron
- isolatie PU plaat
- balsa
- aluminium

en misschien komen er nog wel andere bouwstoffen bij kijken zoals carbon…

Dirky

een hele mooie kist en het ziet er al goed uit, ik blijf dit volgen.
wat voor motorisering had je in gedachten?

Succes

Peter

thx

Inderdaad Electro... Wat er op komt hangt af van het uiteindelijk gewicht!

Eén groot voordeel heeft het gebruik van deze minder gebruikelijke materialen (voor toestellen in die grootte-orde) alvast en dat is tijdsbesparing... :)

Ik zie licht bouwen en daarna messing onderdelen? Dat klopt niet he :) Gebruik dan carbon buizen edg ;) Dat scheelt enorm........ Messing is enorm zwaar......

Met zo'n korte neus wil je juist in de staart gewicht besparen en die constructie lijkt mooi maar kan veel lichter :)

weer juist maar daar zit ik efkens met een dilemma in die zin dat het een echt schaalmodel moet zijn en dat dus bvb de scharnieren juiste 1/4 copies moeten zijn van het origineel. Messing leent zich perfect voor zulk werk.
Nu, de rest is zo licht dat als ik het "center of gravity" van mijn 3D model(autodesk Inventor) mag geloven, ik nog steeds overschot heb (of zou moeten hebben :) )

Helaas heb ik met carbon niets, nul, nada ervaring en dat is bvb ook één van de redenen dat ik hulp op een forum te zeerste apprecieer...

Ik hoop op een goed resultaat maar aanschouw dit hoe dan ook als een test. Moeten er later zaken herbegonnen worden... no problem!

thx

De romp krijgt vorm.
Boven mijn verwachtingen toch wel zeer stabiel!

Fokker20091229001.jpg

Dirky

gelukkig nieuwjaar...

Fokker20100101001.jpg

de mal voor de cowling is in aanmaak....

Mooi te zien dat de DR1 zo graag gebouwd wordt op verschillende schaal.

Hier kun je mijn balsa-projekt (met een spanwijdte van 20") volgen.
Hier is de Indoor-3D variant te vinden.

Succes met de bouw van jouw model op 1/4 schaal! :p

Laatst bewerkt door een moderator:
Back