Ach zo? Nou, misschien kom ik er over een paar jaar bij! als ik 18 ben of zo... 't is nogal moeilijk om naar nijmegen te gaan voor mijn mama en ik wil het haar niet aandoen om m'n liefste papatje op te eisen voor drie dagen... Dus wanneer ik oud genoeg ben kom ik wel eens af (als ik goed genoeg ben tenminste ). Ik hoop dit jaar wel eens te komen kijken...
Je bent altijd welkom. Zowel om te kijken of te vliegen. Je bent niet verplicht he alle dagen te komen vliegen. Alleen op zaterdag of zondag is ook prima...
Eerst eens op de hei... Ergens boven Antwerpen, in het zuiden van nederland, is daar volgens mij een chuckwedstrijd... Misschien dat ik wel eens afkom.
Nou ik ben aardig op weg voorvleugel zover klaar alleen bekleden Romp grotendeels af . Dus stabilo en achtervleugels nog. Ben ook druk met photoshop om een mooi print te maken voor direct te printen op het tissue. Maar zal eens wat foto's maken
Nee ik heb hem origineel gehouden . Dus ja ik ben eigenwijs maar wist niet hoe ik beste kon doen dus dan originele tekening volgen. Beter voor statische punten
Hoezo eigenwijs. De tekening is gemaakt door 1 van de beste peanut vlieger/ontwerper, dus die heeft er goed over nagedacht. Kistje zal dan wel vliegen. Weeg je tussendoor je onderdelen ook??
Kijk dat gaat ergens op lijken. Welke dimensie hout heb je gebruikt? En wellicht zou ik nog nadenken over het verplaatsen van je rubberophangpunt naar voren..
Even alles volgens tekening dus romp uit mijn hoofd 1,5 mm Waarom zou jij rubber verder naar voren zetten?
Die 1,5 is goed. Nou de lengte van t rubber wordt zo wel erg lang. Dit geeft meer gewicht dus meer lood in de neus voor je zwaartepunt. Je kan beter kiezen voor minder rubber in zo'n geval, dus een goed zwaartepunt met minder lood in de neus. Dus het totaalgewicht van je model is minder. Snap je?
Toen de tijd wel ja. Maar toen was het rubber ook niet goed als tegenwoordig. Nu kan er veel meer energie in. Dus elke gram achterin minder is factor x minder voorin extra nodig. Totaalgewicht omlaag is beter qua vluchtduur en met goed rubber is een beetje gewicht minder niet erg. Weegt veel minder op tegen het voordeel van een lager totaal gewicht
Het originele model heb ik ook gelezen heeft veel klei voor onder de neus. Dat kan denk ik al te maken hebben met dat rubber verhaal.
Het iets minder rubber hebben met een lager gewicht weegt echt niet op tegen meer rubber en een hoger gewicht.
Nee dat begrijp ik ook hoe lichter hoe meer vliegtuig met minder rubbet( of zeg ik iets geks) Maar originele had veel klei voor op neus. Dit model heeft dh.roest en die schreef er over. Ik denk dus nu door teveel rubber te ver naar achteren of is dat ook raar als ik dat denk en zeg?