Zo, ik ben nog aan het knutselen geweest met de foamy G1, ik heb tijd genoeg want de onderdelen zijn nog steeds niet binnen. Ook de 1:10 schiet niet erg hard op want de frezer heeft nog niet geantwoord of de file nu wel leesbaar is. Ik worstel namelijk een beetje met hoe de DXF file er uit ziet; rechte lijnen en cirkels worden dik maar spline-lijnen (vloeiende curves) worden dun. Ra ra... en degene die mij kon helpen is op vakantie....
De foamy heeft nu een kleurtje gekregen, ziet er best aardig uit vind ik. Hieronder een paar plaatjes.
Ik had hem alleen eerder moeten schilderen, het aanbrengen van de raampjes viel niet mee met dat grote ding in je handen. Het is niet perfect maar als die hard langsvliegt zie je die onvolkomenheden niet meer.
Ben benieuwd wat ik allemaal moet slopen als de motoren en de servo's er in moeten.
Tussen de beide kielvlakken zit nu een 0.8mm draadje voor het koppelen, nog bedankt voor de tip Maurice. Van 2 stukjes 1x3mm koolstof heb ik de scharniertjes gemaakt met een gaatje van 0.8mm er in en het stripje in de beide kielvlakken gelijmd.
Scheelt ook weer en servo van 3.7 gram.
Ik heb nog wat zitten spelen met wat restjes Depron, rondbuigen gaat vrij redelijk misschien kan ik de staartbomen er wel van maken ipv uit balsa hout. 1mm balsa bekleding erom en je hebt een behoorlijk sterke buis constructie die bijna niets weegt. Ik was toch al van plan er een koolstof buis in te maken voor wat extra sterkte en om de spantjes goed te kunnen uitrichten. Die buis helpt dan lekker mee.
Heeft iemand ervaring met zo'n constructie voor staarten?