Hoi,
Inmiddels heeft onderstaande kist, de Fokker TV, al vele vluchten achter de rug, te laat voor een bouwverslag dus, maar (mede op verzoek van enkele schaal liefhebbers) hoogste tijd voor een draadje bij de vliegende schaalmodellen
Voor diverse schaalvliegers is dit geen onbekende.
Dit toestel is inmiddels alweer wat jaren geleden gebouwd door Willy vd Elsen, voor Phantasy in Blue en vliegt nog steeds met regelmaat.
Specificaties:
Constructie:
Op 1 mei wat foto's geschoten, selectie:
Tijdens start, net na loskomen
Net voor de landing
Met full flaps
Sporen in het gras
Tot slot heb ik nog een filmpje. Mocht je full-screen willen kijken, klik dan even op "HQ" voor iets betere kwaliteit.
Willy komt met regelmaat op het forum maar post zelf (nog) niet, daarom heb ik het draadje i.o.m. met hem aangemaakt.
Inmiddels heeft onderstaande kist, de Fokker TV, al vele vluchten achter de rug, te laat voor een bouwverslag dus, maar (mede op verzoek van enkele schaal liefhebbers) hoogste tijd voor een draadje bij de vliegende schaalmodellen

Voor diverse schaalvliegers is dit geen onbekende.
Dit toestel is inmiddels alweer wat jaren geleden gebouwd door Willy vd Elsen, voor Phantasy in Blue en vliegt nog steeds met regelmaat.
Specificaties:
- Type Fokker T-5, nummer 850
- Schaal 1:5
- Lengte 3.2 meter
- Spanwijdte 4.2 meter
- Gewicht 24 kg
- Motoren 2x 45cc benzine (Zenoah ZG45, ongeveer 3.5PK elk)
- Geluidsproductie volgas 81dB (op grond gemeten, niet in vlucht)
Constructie:
- Landingsgestel Zelfbouw, intrekbaar m.u.v. staartwiel, zoals origineel.
- Romp voorste deel, multiplex/grenen latten/balsa, ingedekt met balsa en voorzien van glasmat
- Romp achterste deel, multiplex/grenen latten/balsa, bespannen met doek (zoals origineel)
- Vleugels van romp t/m de motoren houten constructie, ribben met balsa bekleed
- Vleugels uiteinden, thermisch gesneden schuim (met kamers om gewicht te besparen), ingedekt met balsa.
- Staartvleugel, zie vleugels uiteinden
- Motoren bevestigd aan rubber dempers
- Uitlaat, aangepaste standaard Zenoah demperbox, aangepast en voorzien van tweede zelfbouw demper
Op 1 mei wat foto's geschoten, selectie:

Tijdens start, net na loskomen

Net voor de landing

Met full flaps

Sporen in het gras

Tot slot heb ik nog een filmpje. Mocht je full-screen willen kijken, klik dan even op "HQ" voor iets betere kwaliteit.
Willy komt met regelmaat op het forum maar post zelf (nog) niet, daarom heb ik het draadje i.o.m. met hem aangemaakt.
Laatst bewerkt door een moderator: