Santman
verslagschrijvers
Al een jaar of 25 heb ik plan om een Fokker T.V te gaan bouwen. Een paar zaken hebben me hier altijd van weerhouden. Leeftijd, geld, studie, werk, geen RC (bouw)ervaring, enzovoort. Kortom, het leven zoals het gaat.
Kortgeleden heb ik de knoop doorgehakt. Ik toon ambitie en ga die Fokker 'gewoon' bouwen.
Wetende dat er geen kit of echte bouwtekening voorhanden is.
En aangezien ik op vele fronten nog veel moet leren ben ik me er van bewust dat het een plan wordt dat meerdere jaren nodig heeft om uitgevoerd te worden.
Mijn idee is het volgende:
- Span van 2.33 of 2.625 meter (schaal 1:9 of 1:8)
- Eletro aangedreven
Aangezien ik figuurzagen (nog) niet echt zie zitten, wil ik de onderdelen laten laseren. Dit houdt in dat ik eerst een digitale tekening zal moeten maken. Dit houdt dan ook weer in dat ik mezelf de kunst van het 2D en 3D tekenen zal moeten aanleren.
De vorderingen tot nu toe zijn als volgt:
- 3-view tekening van Paul R. Matt aangeschaft
- Tekening uit 'De Modelbouwer' (jaargang 1977, uitgave 11) aangeschaft
- Contact gezocht met Phantasy in Blue en binnenkort op de koffie bij Willy vd Elsen die (bij mijn weten) het enige op dit moment vliegende model heeft gebouwd (
)
- Draftsight gedownload en eerste stappen gemaakt
De reden dat ik dit draadje ben gestart is, dat ik o.a. op zoek ben naar advies uit de bouwgemeenschap. Informatie, tips en trucs zijn allemaal welkom!
Om te beginnen hoor ik graag of ik dit draadje op de juiste plaats heb aangemaakt.
Gr,
Mark
Kortgeleden heb ik de knoop doorgehakt. Ik toon ambitie en ga die Fokker 'gewoon' bouwen.

Mijn idee is het volgende:
- Span van 2.33 of 2.625 meter (schaal 1:9 of 1:8)
- Eletro aangedreven
Aangezien ik figuurzagen (nog) niet echt zie zitten, wil ik de onderdelen laten laseren. Dit houdt in dat ik eerst een digitale tekening zal moeten maken. Dit houdt dan ook weer in dat ik mezelf de kunst van het 2D en 3D tekenen zal moeten aanleren.
De vorderingen tot nu toe zijn als volgt:
- 3-view tekening van Paul R. Matt aangeschaft
- Tekening uit 'De Modelbouwer' (jaargang 1977, uitgave 11) aangeschaft
- Contact gezocht met Phantasy in Blue en binnenkort op de koffie bij Willy vd Elsen die (bij mijn weten) het enige op dit moment vliegende model heeft gebouwd (
- Draftsight gedownload en eerste stappen gemaakt
De reden dat ik dit draadje ben gestart is, dat ik o.a. op zoek ben naar advies uit de bouwgemeenschap. Informatie, tips en trucs zijn allemaal welkom!
Om te beginnen hoor ik graag of ik dit draadje op de juiste plaats heb aangemaakt.
Gr,
Mark