FokkerDVII Ornithos bouwproject 2018/2019

Begrijp ik... bouwen is altijd een langere fase...
Versie verschillen? Ben ik niet achter... maar dat had ik bij Lindinger gelezen... voordat de nieuwe bestellingen
binnen kwamen... al weer een tijd gelee...
Prima geschikt op op te fraaien! Op RC-Network stonden ook al wat voorbeelden... en natuurlijk ook
bij RC-Groups... maar niet mis mee om direct het lucht ruim te laten kiezen natuurlijk...

DVII-1.jpg
DVII-2.jpg
Een aantal jaren later, maar ik heb gisteren er ook eentje zijn luchtdoop gegeven:
joker 3548-800kV; 11x7, 80A esc, 4s3300mA wat eigenlijk veel te krachtig is, ik ben nooit boven 50% gekomen.
Het gewicht is +/-1800gr, ik nam deze ruwbouw over van een vliegmaatje die het niet meer zag zitten om deze verder af te werken.
Deze DVII vliegt wel fijn, ik heb amper iets moeten bijtrimmen. Momenteel staan er slechts 2 vluchtjes op de teller
DVII-3.jpg

Met aanwijzingen van clubgenoot Ramses het pilotenfiguurtje geschilderd. Eerst basiskleuren met Revell Aqua, daarna met olieverf aan de slag. Dit was voor mij een eerste keer een pilootje zo schilderen, vooral het "blenden" vond ik fantastisch om te doen!

IMG_0062.jpg

Thanks Ramses!

Clear skies,
Jurgen

Klaar voor de eerste vlucht, hieronder een paar fotootjes. Poolse variant, bijgenaamd "Bi Ba Bo".

Wat is de Fokker mooi geworden, heel gaaf!
Erg fraai Pools kleurenschema ook, en die Lozenge... :worship:
Pilootje is knap geworden!

Succes met de maiden, happy landings :thumbsup:

Groeten, Ramses
.

Bedankt voor de leuke reacties!

Hoe heb je dit kleurenschema gemaakt? Gefoliet en daarna geschilderd?

groet Frans

Inderdaad, de vleugeldelen eerst gefolied met witte Oratex, daarna de contouren van het 4-kleuren Lozenge patroon met een fijne stift aanbrengen met behulp van een papieren sjabloon en dan met heel veel geduld elk vakje apart afplakken en inkleuren. Zie ook vorige pagina van dit draadje. De onderkant heeft overigens een ander kleurenpatroon! En verder zijn de "rib stitches" ook geschilderd (!) De rood-witte vlakken zijn weer gefolied. Ik heb me er een behoorlijk tijdje mee bezig kunnen houden ... :D

Klaar om verder te gaan met het volgende Ornithos clubproject: de Mustang!

Clear skies, Jurgen

Back