force .28 welke uitlaat is het beste.

ik ben een recreatie rijder maar wil wel dat mijn spul in orde is,ik ben van de zomer van plan om een nieuwe motor te kopen met een bijhorende uitlaat.
op dit moment rij ik nog met een force .28 waar ik best over te spreken ben goede trekkracht en een aardige top, ook redelijk makkelijk af te stellen. wel heb ik een anders krukas gemonteerd uit een rb motor omdat naar mijn gevoel de timing van deze krukas beter is. deze gaat inlaat gaat open als de zuiger het odp bereikt heeft. de originele van force al op zo'n 30° voor odp, is nu beter naar mijn gevoel.
dit is puur gevoelsmatig. .. niet met ervaring te onderbouwen.
nu ben ik op zoek naar een bijpassende uitlaat om te kijken of er op deze manier meer uit te halen is, of de motor nog beter kan lopen. weet iemand wat een goede uitlaat voor deze motor is?
volgens de beschrijving is dit een zeven poorts motor.

alvast bedankt voor jullie reacties. groet Efrem.

Laatst bewerkt:
Een andere uitlaat zal wel wat helpen, maar hoeveel op een force durf ik niet te zeggen.

Wat ik in jou geval zou doen : Kijken welke motor wil ik straks hebben, welke uitlaat past daarbij? Iedere uitlaat zal beter presteren als de standaard rtr uitlaat..

die andere motor komt er zoieso wel omdat ik mijn buggy stukje bij beetje aan het upgraden ben.
ik heb nog geen duidelijke voorkeur voor een motor, wel gaat het een 3.5cc worden waar ik ongeveer 300 tot 350 euro aan uit wil gaan geven.

op de force heb ik geen rtr pijp gemonteerd zitten, had ik er ff bij moeten vermelden, hiervoor heb ik een rb sp10 gehad met bijbehorende uitlaat.(efra3001 met een 01351-192p bocht) deze motor heb ik door eigen toedoen vernaggeld...;)
deze pijp gebruik op nu op de force, ik heb alleen het idee dat deze pijp de motor toch tegenwerkt,
door de grotere motorinhoud en de extra poorten. de sp10 is een drie poorter.
aangezien ik opzich best tevreden ben met de force, wil ik deze er wel bij houden voor het betere bashwerk en is een goede uitlaat geen verkeerde investering vind ik.
bedankt voor je reactie.

groet Efrem

Laatst bewerkt:
Ik vind 300-350€ voor een bash motor nu precies wel veel.
Maar in dat geval (en omdat je van veel poorten houdt :p) zou ik eens kijken naar een alpha combo en daar nu de uitlaat van kopen en als je motor op is de motor zelf.

Ik rij met een 3-poorter motor en kan u verzekeren dat er met de power output niets mis is :thumbsup:.

ik ben van plan om de Force erbij te houden en deze te gebruiken om te bashen, en de nieuwe motor die ik aan ga schaffen op het circuit te gaan gebruiken.
lijkt mij ook zonde om een motor aan te schaffen voor een hoop geld en deze af te raggen op een veldje... :p

ik heb ook met een driepoorter gereden (de rb sp10) en dit viel me vies tegen, naar mijn idee echt underpowered, zal wel met kwaliteit te maken hebben dan. heb begrepen dat deze motor in de zelfde fabriek gemaakt word als de motoren van Force :rolleyes:

ik heb nog ff op de site van alpha gekeken, dat ziet er goed uit zo op papier. ze bieden mooie motoren aan voor niet eens al te veel geld.
thanx voor de tip.

groet Efrem.

De RB Killer series waren van Force en werden goed ontvangen dus waarom die bij jou zo slecht is....

Laat je niet beïnvloeden door de hoeveelheid poorten, dat zegt namelijk niets. De OSMAX VZB is een mooi voorbeeld dat 3-poorters ook hard kunnen. OSMAX heeft namelijk de VZB als enige wedstrijdmotor (naast de speed versie) terwijl RB en sommige andere merken een hele reeks kent van goedkoop tot duur, hier wordt ook een hoeveelheid poorten aan gehangenwaarmee door veel mensen snel de link gelegd wordt dat een 3 poorter traag is en je veel poorten moet hebben om snel te gaan.

nou niet persee slecht hoor, had er zes liter mee gereden en nog geen overmarige slijtage op de drijfstang
alleen totaal geen power onderin... weet ook niet waar dat aan heeft gelegen. dat de motor nu stuk is komt door een stomme montage fout van mijzelf. geprobeerd de spoeling iets aan te passen en met het terug plaatsen van de cilinderbus de boel gesloopt. wel vond ik de cilinderwand "zacht" in vergelijking met wat ik gewend ben van andere motoren.

denk dat door deze motor bij mij het ook in mijn hoofd zit dat een motor meer dan drie poorten moet hebben om snel te zijn. hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn.
ben ff verder aan het kijken op de alpha site en daar verkopen ze hele mooie motor/uitlaat combo's voor helemaal niet al te veel geld.
hoe is de kwaliteit van alpha, naar jullie ervaring?

groet efrem.

Dat de bussen van Force motoren zacht zijn klopt, merk ik met het pinchen ook maar dat je een bus sloopt bij het plaatsen er van zegt mij dat je iets (nou ja... iets...) te hardhandig te werk bent gegaan.

De Alpha is een populaire motor met een goede prijs/prestatie verhouding.

De populairste motoren van Alpha zijn de Alpha Ryan Luts Worlds Edition (5+2 poorten) en de A830 dragon (3-poorter :p).

Als één van de goede alternatieve motoren staat daar dan idd de OS Max .21 (3-poorter) motor tegenover. Duurder dan de Alpha's (maar motor + uitlaat beneden de 350€) maar zeer betrouwbaar en makkelijk af te stellen.
Heb deze motor is geleend voor een truggy wedstrijd en qua power output was dat fenominaal.

Ikzelf rij met de duurdere variant van de OS Max, nl de OS Speed .21 xzb spec2, maar die motor valt buiten je budget en dan heb je nog geen uitlaat...

Voor het geval je geinterreseerd bent, ik heb besloten mijn nieuwe (nog in doos) Alpha A872 comboset te verkopen. Aangezien ik hem niet nodig heb gehad, was me reserve 'set'..

@roelof. klopt, niet een van mijn meest briljante momenten ;) er zat een braam aan de buitenkant.. ik dacht duw ik er wel ff door, bus krom.... :oops: niet heel handig.....

@stewie. die heb ik ook al zien staan. zijn er nog naast de kleur van de kop nog meer dingen die anders zijn ten opzichte van de standaard 852?
en ik zie dat Alpha ook in taiwan wordt gemaakt net als Force, betekend dit dat Alpha ook een Force product is, of is dit een toevalligheid?

@Aleq. ik wil me eerst nog ff verder orienteren voor ik een keus maak. had em al zien staan in je onderschrift ;)

Ik vermoed dat er kleine verschillen zijn, maar ben niet perfect op de hoogte van Alpha motoren. Ikzelf rijd daar niet mee...

Zelfs moest Alpha en Force uit dezelfde fabriek rollen zijn het 2 verschillende motor. De Alpha A852, ryan luts, dragon zijn pure racemotoren.

dat is dan ook duidelijk, hoewel ik best tevreden ben met mijn Force, beschouw ik dit wel als een bashproduct ;)
ik heb ook op de site van werks gekeken, de B5 heeft ook goede specs en valt ook binnen mijn budget.
hebben jullie ervaring met dit merk? dit is net als de alpha een zogenaamde langeslag motor, dit houd in dat je lekker veel vermogen onderin hebt. zie ik dit goed?

groet Efrem.

De langere slag is procentenwerk en heeft eerder andere voordelen dan meer koppel.

De Werks is een LM/Starmotor product en komt van dezelfde productieband als de Sirio, Orion, IDM en nog wat merken.

kan me voorstellen dat het brandstofverbruik omlaag gaat doordat de zuiger minder werk hoeft te verrichten om de krukas rond te draaien.
wat voor voordelen heeft dit nog meer dan?

picco is ook idm? kom ik wel eens tegen op marktplaats.

gisteren wat filmpjes op youtube van de alphamotoren zitten kijken, moet zeggen dat het erg mooi loopt, genoeg power heeft en mooi klinkt.

De oudere IDM motoren kwamen van Picco, 5 jaar terug kwamen ze bij Novarossi vandaan en sinds enkele maanden komen ze bij Starmotor vandaan. IDM produceert zelf geen motoren maar laat ze bij de gerenomeerde merken maken, indien mogelijk wel op eigen specs.

De pompwerking van het mengsel vanuit het ondercarter naar boven toe. De langere slag zal voor het aanzuigenvan de brandstof en het pompen van de brandstof meer werking geven wat vooral bij de hogere toeren wenselijk is maar ook bij de lagere toeren een beter rendemend geeft.

Naast dat heeft de cilinder meer lengte en kan er met dezelfde toleranties op de poort timingen een constantere prestatie bereikt worden.

Maar de slag zelf zal maar een paar % meer koppel geven.

Back