force .28 welke uitlaat is het beste.

een betere spoeling dus, door een kleine handigheid!
de keus voor een motor is zo goed als zeker gemaakt, het word een alpha plus. de ryan lutz world edition. welke pijp kan ik hier het beste bij nemen? deze word niet als een comboset aangeboden.
op dit moment alleen niet want de 1:1 auto moet volgende week voor de apk en door dat ik alfa rij is dit nooit vanzelfsprekend in een keer klaar.... :rolling:

ik blijf nu dus nog met de Force rijden met rb pijp, heb hier niet een duidelijke reactie op gehad dus als iemand me kan vertellen of dit voldoet of dat er een andere betere optie is hou ik me aanbevolen...

bedankt voor jullie tips zover. groet Efrem.
 
Alpha Plus heeft ook de nieuwe Ryan Lutz uitlaat, de Alpha Plus 2107. Dat is echt een perfecte combo met de R.L. motor....
 
DE dag is aangebroken, gisteren de nieuwe motor besteld.
bij RC speedhouse op de site een beetje rondgeneusd en vergeleken met prijzen op andere sites, bij de belgische vrienden is de motor het voordeligst. zelfs nog weer 20euro goedkoper als toen ik dit topic starte :cool:
voor de duidelijkheid het is de RL worlds geworden zoals al aangegeven. direct een uitlaat bij besteld, de 2107. was volgens hun ook de beste combi.
ook direct een JVD koppeling en 15tands pinion. ben blij :D

als de motor van de week binnen is zal ik nog ff posten..
 
het is vooralsnog wachten op de spullen.. heb als afleveradres mijn werk opgegeven zodat ik het pakketje niet mis zou lopen........ heeft de postbode het al twee keer proberen af te leveren om zeven uur 's avonds :rolleyes: dan is er niemand aanwezig...
de Nederlandse post is niet meer wat het geweest is!!
 
Mooie motor! Ik heb er nu een paar zien rijden maar die lopen als de brandweer.

Denk er wel om dat alpha de eerste liters heel veel klemming heeft. Dus gied de motor verwarmen voor je hem start.
Dan krijgt de drijfstang niet zulke harde klappen.

Veel plezier ermee
 
ik heb de motor ondertussen binnen... de postbode heeft het twee keer bij mij thuis geprobeerd aan te bieden terwijl ik als afleveradres mijn werk op had gegeven.
ik dacht zaterdag, laat ik toch maar eens in mijn eigen postvakje kijken...... ja hoor! twee briefjes van de postbode dat ik niet thuis was op het moment van aanbieden. ....?
ik was gewoon thuis rond die tijd.....:confused: naja.. genoeg gezeurd.
het pakje was door rcspeedhouse prima verzorgd afgestuurd goede vulling om beschadiging te voorkomen :thumbsup:
wat me opvalt is, dat de motor van buiten iig een Aziatische afwerking heeft. als je de motor naast een nova of rb houdt zie je duidelijk verschil. ... mja daar zal het prijsverschil gedeeltelijk in zitten. ik heb de motor nog niet ingebouwd dus heb nog geen oordeel over de prestaties. ... maar heb al wel filmpjes op YouTube gezien dus denk dat dat wel goed komt.

ik zal na inbouw en de eerste start proberen een filmpje te posten.

groet Efrem.
 
Mooie motor! Ik heb er nu een paar zien rijden maar die lopen als de brandweer.

Denk er wel om dat alpha de eerste liters heel veel klemming heeft. Dus gied de motor verwarmen voor je hem start.
Dan krijgt de drijfstang niet zulke harde klappen.

Veel plezier ermee

ik heb het gevoeld indd. de zuiger loopt goed strak door de bus!
dat starten doe ik het eerste begin altijd met de föhn erop. anders krijg de box em ook niet eens rond ;) thanx voor de tip!

vind het wel frappant, meneer Lutz zelf heeft een uitleg filmpje op youtube, hoe de worlds in te rijden en af te stellen. in het filmpje zet hij de auto op de startbox, en zonder voor te verwarmen ramt ie em zo op het aandrijfwiel waarop de zuiger vast loopt, waarop Lutz een schroevendraaier pakt en het vliegwiel weer terug forceert. .... het deed gewoon pijn om dat te zien. 8O

groet Efrem
 
En zelfs bij het verwarmen kan dat gebeuren, het is juist goed om te weten dat je motor op dat moment niet kapot is wat sommige mensen wel doen denken.....
 
Valt wel mee, moet je bij 40.000rpm de versnelling en afremming van een paar gram wegende zuiger omrekenen in G-krachten en wat voor een gewicht dan de zuiger wordt. Dat kan oplopen tot een 100kg. Daar spelen dan grotere krachten dan een beetje proberen door zijn klemming heen te stampen.
 
ik heb het gevoeld indd. de zuiger loopt goed strak door de bus!
dat starten doe ik het eerste begin altijd met de föhn erop. anders krijg de box em ook niet eens rond ;) thanx voor de tip!

vind het wel frappant, meneer Lutz zelf heeft een uitleg filmpje op youtube, hoe de worlds in te rijden en af te stellen. in het filmpje zet hij de auto op de startbox, en zonder voor te verwarmen ramt ie em zo op het aandrijfwiel waarop de zuiger vast loopt, waarop Lutz een schroevendraaier pakt en het vliegwiel weer terug forceert. .... het deed gewoon pijn om dat te zien. 8O

groet Efrem

en weer wat geleerd top bedankt :pc:
 
Dus het voorverwarmen van een motor is dan onzin roelof?
Ik doe het eigenlijk altijd als ik een nieuwe motor inloop.
Het wordt in elk geval een stuk makkelijker om hem te starten.

Meneer lutz hoeft trouwens niet zelf zijn motortjes bij elkaar te sparen he?
Als zijn motor stuk gaat pakt hij gewoon een nieuwe
 
O nee, dat zeg ik niet. Voorverwarmen is een must om zeker de levensduur te verlengen, niet alleen bij de inloop maar ook na de inloop met normaal gebruik. Ik wilde alleen aangeven dat de krachten die op vol toeren kunnen ontstaan niet onderschat moeten worden vergeleken met koud een verse motor starten.

Ik kwam op 100kg uitgaande van een linaire beweging maar gezien de hoogste snelheid van de zuiger niet op het midden van de zuigerbeweging zit kan dit zelfs oplopen tot 140kg aan opgebouwde gewicht via de G-krachten. Bijna evenveel als ik ;)

Dan snap je ook wat makkelijker dat zo'n drijfstang aardig wat te verduren heeft en door de rek en strek oefeningen moe wordt en op een gegeven moment breekt.
 
yse6any9.jpg

testpassing, de buggy licht helemaal uit elkaar voor schoonmaken en onderhoud.
een vraag over de jvd koppeling. er zit een boel ruimte tussen de achterkant van de koppeling en het voorste lager van de motor, bij andere koppelingen zit er om dit weg te werken een rand die over de voorkant van de motor valt. is er nu niet veel kans dat er steentjes en zand en rotzooi tussenkomt en het lager beschadigd?

groet Efrem.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
y7aqeseg.jpg

dit bedoel ik, links is een "gewone" drieschoens koppeling en rechts id de jvd. die ruimte is groot genoeg om steentjes en dat soort ongein tussen te krijgen. Of maak ik me druk om niets?

groet Efrem.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Moet je je niet al te druk over maken, dat lager kost bij de groothandel een paar euro.

Ben je er wel bang voor kan je van oa. Buku, Novarossi en RB een dustcap over je lager zetten, ruimte zat.
 
over die paar euro maak ik me ook niet druk, maar vind het een beetje zonde om een motor uit elkaar te halen als het niet nodig is. toch altijd meer risico op beschadiging als wanneer het in elkaar blijft zitten.
zo'n dustcap is een goed idee! kom er net achter dat ik toch onderdelen bestellen moet, aandrijfcup van het achterste diff veeeel speling, kan ik die meteen meebestellen.

groet Efrem.
 
Back
Top