Ford LN8000

heeft conrad je lamp units in assortiment

of is dit model vorm niet iets als verpakkingsmateriaal voor bijv suikervrij zoetjes in de supermarkt

Vandaag weer wat kunnen doen,
En servo plaatje gemaakt, de versnellingsbak erin gehangen en de servos aangesloten.
Sturen gaat met een 15 grams metal gear servo van 3,5kg en schakelen met een 10grams metal gear servo van 2,5kg.

De stuurstangen zijn gemaakt van 2,5mm verenstaal en een messing buisje erom heen met een gat van 2,5 en 4mm buiten.
De (bolkop) bevestigingen had ik nog liggen van een ander projectje....

Nu nog een motor tandwiel en dan is het chassis rijdend.:thumbsup:

Een kleine verandering, wegens ruimtegebrek:

en jullie zien het goed, de servo is eruit omdat een de servo die erin zat het stuur wel naar max uitslag kon duwen, maar niet meer naar het midden kreeg, naar de andere kant moest hij door een zwaar punt en ging dan pas door naar het eind..
er komt dus toch een grotere in.

iemand nog tips voor de accu?
ik zit er aan te denken een klein 2cel lipotje van 1000mah in de dieseltank te bouwen, een grote accu zal niet passen....

Servo geplaatst,
Akten nog de servo even openen en voorzien van vet. Hij narst enorm....het is ook maar een servo van 5euro,met metalen tanden.

laatste tijd een verandering in dit project, de gemaakte neus paste niet, de wielen zijn eigenlijk te groot in vergelijking met de wielen die er onder zouden moeten....hierdoor paste ze niet in de spatborden. ze zouden aan de voorkant door de bumper gaan tijdens het sturen, tevens zou hij volgens schaal toch al +8mm langer moeten worden.....dus toch begonnen aan een nieuwe neus, +- 10mm langer....

het verschil in lengte, lijkt meer, maar is 10mm....

bijna net zo ver als de oude versie:
en een bumper, zoals de echte.

tevens de koppel-schotel aangesloten aan de servo.

Jeffrey,
Als het niet helemaal lukt met de kleine, dan staat er nog een echte te koop van 1986, met ronde koplampen ;
En een heel jaar APK!
foto'tje van vandaag....
Cor
IMG_4329_zpsoniorvbo.jpg

IMG_4329_zpsoniorvbo.jpg

IMG_4330_zpsdekxtww6.jpg

Ik denk dat je daarvoor naar Callantsoog moet.
Daar staat hij bij De Wit, of te wel de "chopperdokter"
Die naam kun je zien als je de kentekenplaat uitvergroot; overigens, het laatste cijfer van die plaat is een "5"
Kijk op hun site, (www.chopperdokter.nl) en klik op de "links", bijna onderaan, dan op het plaatje van de Mack truck.
De foto's hierboven zijn echter van mij, niet van deze site.

Succes,
Cor

na een lange tijd heeft dit project stil gelegen, en afgelopen weekend toch wat gedaan, de servo plaat was de dun, en daardoor zat er flink wat spelling op de stuurinrichting, maar dit bleek de gehele servo te zijn welke in de servoplaat schommelde.
een dikker aluminium plaatje genomen en tevens de servo iets verder naar de zijkant verplaats waardoor ik met dit stuurstangetje precies in het midden van de servo zat.

tevens komen de accu's in de diesel tanks te zitten.
ik ga de dieseltanks aan beide kanten plaatsen, er zijn diverse uitvoeringen en hierdoor kan ik 2 kleine 500mah lipos aan beide kanten parralel aansluiten... hiermee heb ik 1000mah tot mijn beschikking en zou ik zeker een uur of 2 moeten kunnen rijden....genoeg lijkt mij...

Weer een stap verder.
Een begin gemaakt van de cabine...
Allereerst een achterkant gemaakt ik de vorm, de zijkant Had ik al globaal getekend, en op een bouwplaat in elkaar gelijmd.

Na het inelkaar te hebben geplakt, testpanel op het chassis.

Een totaalplaatje vanaf de zijkant

Afgelopen zondag de eerste test op de baan van modelbouw vereniging de nijverheid.

Rijd heel netjes, hem een filmpje gemaakt, wordt geupload en zal ik hier ook plaatsen.

Laatst bewerkt:
Back