formost

@Berto

kijk naar deze foto,s die zijn gemaakt door Jan den Hartog op Sittard van mijn Boomerang Intro tijdens mijn vliegen aldaar.
y1pd9dptqq323lbyzbgs2xhqw4.jpg

Op Sittard vloog nog een Boomerang Intro met smoke trouwens en ik weet de naam niet meer even van die beste man.

Dat is toch wel even iets meer turbinekist als een formost en helemaal iets meer als een TT, alle respect hoor voor de TT, die kist vliegt echt super voor een echte beginner en dat ben jij niet!!!!!!!!!!!!!!

Groet Jaap

Laatst bewerkt:
Zoek de verschillen:
formost6.jpg

Zoveel verschilt de Formost nu ook weer niet van de Boomerang vindt ik persoonlijk.

en ach jaap zolang er maar een jet in kan ben ik tevreden, later komend e echtere kisten wel ;-)

@Berto

Oke ik vindt van de formost alles net een beetje ieler kleiner dunner enz enz.

Gr Jaap

Maar even afwachten waar jij nu mee bezig bent denk ik.

Dat is Pieter Nap van Fivelingo uit Appingedam, hele goeie gozer en vliegt met alles wat maar kan vliegen, de Baby Boomerang waar ie mee op Sittard was is de clubkist van Fivelingo, hij heeft zelf nog een Boomie Elan en is bezig met een schaalkist die nog niet in Nederland vliegt (heet iets van spook of zo :wink:)
En nu vindt ik die Formost toch verduiveld veel op een Elan lijken, maar dan iets kleiner van formaat.

Op Sittard vloog nog een Baby Boomerang met smoke trouwens en ik weet de naam niet meer even van die beste man.

Groet Jaap

Dat is Pieter Nap van Fivelingo uit Appingedam, hele goeie gozer en vliegt met alles wat maar kan vliegen, de Baby Boomerang waar ie mee op Sittard was is de clubkist van Fivelingo, hij heeft zelf nog een Boomie Elan en is bezig met een schaalkist die nog niet in Nederland vliegt (heet iets van spook of zo :wink:)
En nu vindt ik die Formost toch verduiveld veel op een Elan lijken, maar dan iets kleiner van formaat.
Ger je hebt een prachtige kist om zo iets te vliegen moet je vertrouwen in het jet vliegen hebben en een goed veld .
De Formost heeft een spanwijdte van 193 de Elan 203 cm ziet er strak en mooi uit.
De formost koste 147 euro de Elan bij na 1000.
Na veel pech storing na storing heb ik gekozen voor een snel te bouwen en goed koop toestel, ik ben nu erg tevreden om nu eindelijk storings vrij te vliegen. inmiddels al meer dan 60 vluchten.
met vriendelijke groet Gerrit jan

Hee Gerrit Jan,

De formost koste 147 euro
Nu ben ik nieuwsgierig waar jij hem vandaan hebt gehaald????
Zou graag ook dat adresje hebben dan bestel ik hem direct nog :D

Grt,
Berto.

@Berto

Meneer Broekhuizen heeft hem op Ebay gekocht, was een mazzeltje.

@Ger

Nu je het zo zegt, ja die formost lijkt eg wel een beetje op een Elan.

Vriendelijke groet Jaap

Laatst bewerkt:
Hehe, ben ik al op aan het azen met momenteel het hoogste bod maar ben bang dat in de laatste uren het bod ineens omhoog schiet en ik heb een maximum in gedachte :-(

Laatst bewerkt:
Nee ik heb hem niet op Ebay gekocht maar bij digitech.
Okee, die had ik ook al gecontact maar zij verkopen hem niet meer ivm de niet stevig genoeg zijnde constructie.

Weet dat een shop in Almere er nog 2 heeft staan maar die zijn dan ook meteen were een stuk duurder dan die van Ebay :-(

Hehe, ben ik al op aan het azen met momenteel het hoogste bod maar ben bang dat in de laatste uren het bod ineens omhoog schiet en ik heb een maximum in gedachte :-(

Kleine eBay-tip: pas op het laatste moment bieden. Eerder bieden drijft alleen de prijs maar op. Neem een maximum bedrag in gedachten, zet alles gereed en druk in de laatste 10 seconden op de 'Bevestigen' knop. Snipen heet dat in eBay termen. Zo drijf je de prijs niet onnodig op en de concurrentie heeft geen kans meer je te overbieden. Misschien een beetje gemeen, maar wel effectief. Er zijn ook snipersites die voor jouw bieden, dan hoef je er niet de hele tijd bij te blijven. EZ sniper : Free ebay auction sniper software. Snipe auctions online. Automatic esnipe bid sniping agent. bijvoorbeeld.

Succes!

Hee Martijn,

Dat de prijs naar het einde toe opgedreven wordt is bekend van Ebay, vandaar ook dat ik een max. prijs in gedachten heb.
Zowiezo heb ik dat al want als het boven "mijn ingedachte prijs" komt kan ik hem net zo goed hier een Nederland halen of ergens anders op de werewld bestellen.

Bedankt voor die site, zal eens een kijkje gaan nemen hoe dat in elkaar steekt.

We wachten af, aan de andere kant, wie wil er nu zo`n voor turbine ongeschikte kist hebbben waar nog redelijk aan verbouwd moet worden ;-)

Grt,
Berto.

@Gerritjan

Meneer Broekhuizen bedankt voor het opfrissen van mijn geheugen, u heeft helemaal gelijk, dat was me even ontschoten dat u die formost gekocht had bij Digitech.

Heb ik weer een kleinigheidje hou je altijd.

Vriendelijke groeten Jaap

Momenteel vliegen de jets op mij af dus hoop zeer binnenkort een eigen draadje te kunnen starten met de eerste voetsporen van BosModelAir op het jet gebied.

Hoef ik ook dit draadje niet meer te vervuilen :oops:

@Gerrit Jan.
Ik denk dat de Rozenburgse EMCR inderdaad het mooiste en grootste gras vliegveld heeft.
Echter 1 van mijn voorwaarden van een opvolger voor m'n XL Boomerang was dat ie ook van een klein en hobbelig veldje moet kunnen vliegen, en zeer gebruiksvriendelijk moest zijn, denk dat die XL Velox daar wel aan voldoet, heb met een beetje tegenwind tussen de 30 en 40 metertjes nodig om los te komen, en om te landen met volle flaps en remmen ook zo'n 50 metertjes en als ik hem een beetje in m'n vingers krijg nog wel korter, ook de Jet A1 pootjes kunnen het nodige verduren weet ik nog van m'n XL Boomie.
Zitten inmiddels door mijn persoontje weer 26 vluchten op á 9 minuten, vindt het een lekker vliegende kist die zeer gemoedelijk vliegt in het langzame gebied ondanks dat de kist volgetankt 16.5 kilo weegt.
Mijn andere 'beste' aankoop dit jaar is de FF10 van Futaba 2,4 Ghz, werkelijk perfect doet deze RC het, is het FASST systeem en niet de IFS of Spektrum.
Maar ehh, de volgende jetmeeting op Rozenburg effe verder persoonlijk kennis maken Gerrit Jan?
Wil natuurlijk de Formost van jou ook eens een keertje in het echie zien vliegen :wink:
Groet Ger.

Ger je hebt een prachtige kist om zo iets te vliegen moet je vertrouwen in het jet vliegen hebben en een goed veld .
Na veel pech storing na storing heb ik gekozen voor een snel te bouwen en goed koop toestel, ik ben nu erg tevreden om nu eindelijk storings vrij te vliegen. inmiddels al meer dan 60 vluchten.
met vriendelijke groet Gerrit jan

@Ger

Citaat: Maar ehh, de volgende jetmeeting op Rozenburg effe verder persoonlijk kennis maken Gerrit Jan?
Wil natuurlijk de Formost van jou ook eens een keertje in het echie zien vliegen.

Lijkt me TOPPIE TOPPIE TOPPIE is niks mis mee.

Ger is er al een datum bekent van de meeting op Rozenburg in 2009, natuurlijk zal ik er ook weer aanwezig zijn met men Boompie, het was het afgelopen keer erg gezellie en daar gaan we voor.

Groet Japio

@Berto

Yes Yes Yes je hebt niet gekozen voor een TT maar voor een formost, ben ik ook niet blij mee, maar ik heb vertrouwen in jou, dat je die vliegklaar kan maken om te vliegen met een turbine. Maar kijjk uit tijdens het vliegen met je formost het is geen turbinekist he.

Tot op heden hier heeft meneer Broekhuizen de meeste ervaring met het omcatten, dat dan wel weer. Maar ik zie geen flimpies hier waar hij heftig aan het rollen en aan het loopen is dat is weer minder natuurlijk

Groet Japio

Maar kijjk uit tijdens het vliegen met je formost het is geen turbinekist he.
Na de modificaties wel ;-)

Maar ik zie geen flimpies hier waar hij heftig aan het rollen en aan het loopen is dat is weer minder natuurlijk
Daar gaan wij dan maar eens verandering in brengen :D

Back