formost

Is kijken hoe de reakties dan worden Jaap ;-)

Zo op Ebay ook overboden dus dat heeft zichzelf ook opgelost :D

@Berto

Jihaaaaaaaa ik heb helemaal vertrouwen in je, gaat helemaal goed komen.

Nu nog even wachten tot je de spullen thuis hebt, wat duren die dagen dan lang he!!!!!

Als je de spullen in huis hebt kom ik een keer een bakkie doen bij je thuis.

Groet Jaap

Laatst bewerkt:
Yep, nu moet ik geduld zien op te brengen en momenteel er nog even over dromen ;-)

Heb iets van 10 foto`s aan het raam van m`n hobbykamer hangen en thuis en op het werk op de pc als achtergrond ;-)

Wanneer???? als de verkoper terug is uit Spanje, hopenlijk ergens de 15e.

@Berto

Zit die knakker daar alweer ???? hij heeft daar ook de ruimte om te vliegen wist je wel denk ik.

Maar maak even een eigen draadje aan kan broekhuizen hier zijn gang weer gaan.

Vriendelijke Groet Jaap

Yep, modelvliegclub dichtbij, lekker weer, en maar volop slepen daar.
Hij weet wel wat vakantie is en blijft (jammer genoeg ;-) ) nu dus nog wat langer weg.

En ja ik ga binnenkort een eigen draadje beginnen.

KJ66 turbine

Martin wil ik nog even bedanken.
Gisteren ben ik met de formost op bezoek geweest bij Martin .
Wat jullie niet wisten is dat mijn turbine bij meer als 100k een geluid gaf wat ik nu alles goed gaat een beetje storend vond.
Dus Martin gevraagd of die eens wilde luisteren.
Die wist het snel hij kan de lucht niet kwijt .
Motor uit elkaar ik heb het al zo vaak gedaan kon hij alles bekijken .
Niets op aan te merken ketel wat groter in diameter verdichter aangepast.
smering en lagers oke ballanceren oke
Ik zet hem weer in elkaar zonder uit laat het bij geluid is weg wat mij op viel de motor ging naar 130k herstelde zich naar ingestelde waarde 116k.
Slijp maar 5 mm van de lengte uit laat af morgen zal ik er mee vliegen en kijken hoe het is.
Vandaag 3 vluchten de motor is prima hij reageerd soepel en het bij geluid is weg.
Martin bedankt het was leuk om bij je op bezoek te mogen komen en voor de tip .
De 40 mm turbine heb ik ook nog even mogen horen lopen geweldig.
met vriendelijke groet Gerrit Jan

Hallo Gerrit Jan.

Ik vond het ook reuze gezellig ,lekker kletsen over de hobby, en met een prachtig resultaat lees ik.
Perfect dat je vandaag weer lekker je vluchtjes heb kunnen maken .

Je bent altijd welkom als er wat is .

Veel succes ,en lekker vliegen .

Mvg,

Martin.

@Gerritjan

Citaat : Wat jullie niet wisten is dat mijn turbine bij meer als 100k een geluid gaf wat ik nu alles goed gaat een beetje storend vond.

JA dat wisten wij hier, dat heeft u namelijk zelf verteld hier op het forum !!!!!!!!!! maar ik snap niet wat je nu hier verteld eigenlijk, ja na 27x lezen begrijp ik het en ik ben niet eens blond, wel grijs, zou dat het wezen hihihi.

Verder over je verhaal hier?? ik vreet een bezum als ik je verhaal hier snap ??

Citaat: Motor uit elkaar ik heb het al zo vaak gedaan kon hij alles bekijken.

JA EN ????

Citaat: Niets op aan te merken ketel wat groter in diameter verdichter aangepast.

??????????????????????? vertel ketel groter gemaakt ?? hoe en wat, bij Martin of thuis ??
Verdichter aangepast dat zou kunnen vertel hoe of wat, bij Martin of thuis.

Vriendelijke groeten Jaap Gaasbeek

P/S ik kijk uit naar de juiste vertaling van je bericht en natuurlijk de nodige foto`s erbij plaatsen

Laatst bewerkt:
turbine

Voor alle duidelijkheid dan.

Motor uit elkaar wat Martin op viel.

Ketel is groter 110 mm verdichter is aan gepast

Daar gaat veel meer lucht je motor in.

Zonder uitlaat je hoort dat de motor nu netjes loopt

Met uit laat kan hij de lucht niet snel genoeg kwijt.

uitlaat ingekort 5 mm en hij loopt zonder raar geluid netjes goed en koel.

Foto,s moet je nog even op wachten want hij zit ingebouwd.

met vriendelijke groet Gerrit Jan

turbine

Hoi Gerritjan ,mooi duidelijk uitgelegd hoor, mooi he dat testen en weer nieuwe dingen ondekken dat is het leuke van het zelfbouwen.
door drukte heb ik nog geen tijd gehad om je de lagers te brengen ,maar ik kom zodra ik ff tijd heb bij je aan.
groetjes Rene.

@gerritjan

Ik snap er nog geen reet van, maja hoeft ook niet denk ik, als jij het maar snapt en je turbine goed draait daar gaat het om toch.

Vriendelijke groeten Japiooooooooooo

@Gerritjan

Ik/wij wachten nog steeds met spanning af naar je beloofde foto`s, tot op heden nope dus, of je bent met vakantie, of te druk, defensie ??? of je turbine is nog steeds ingebouwd, yes dat zal het wezen.

We wachten dan nog wel even, maar dan wel met veel spanning natuurlijk.

Als ik ook niets hier schrijf is het wel opvallend dat er ook niemand hier iets schrijft, vindt je ook niet meneer broekhuizen, maar ze lezen het wel, gezien de hits, vreemd ?? of toch niet.

Vriendelijke groeten,

Jaap Gaasbeek

hou toch eens op man

De formost heeft dit weekend ook weer goed gevlogen.
14 liter brandstof er door gejaagd
Op dit moment ben ik bezig met het in bouwen rem kleppen om ook op een kort veld goed te kunnen landen.
Zo dra ik gevlogen heb met deze rem kleppen zal ik mijn ervaring posten.
De kleppen worden uit gevoerd zo als op het amerikaanse forum word beschreven gedeelde rol roeren.
met vriendelijke groet

@GJ; je moet het gewoon zien als jaloezie, jij vliegt tenminste zelf jet, en veel ook als ik de verhalen hier zo lees. Als je het negeert, dan houdt het op, zo werkt het bij kleine kinderen immers ook:D

Keep up the good work!

Ja idd erg jammer hoe bepaalde mensen hier met elkaar omgaan!
Voor mij een reden om hier zo minimaal mogelijk te posten......gelukkig zijn er andere forums...het lijkt hier af en toe wel een kleuterschool.
Toch jammer dat het kleine groepje jetvliegers dat ons land telt zelfs al niet normaal met elkaar kan omgaan, blijkbaar een aardige afspiegeling van onze huidige maatschappij?

Hee GJ,

Rempkleppen op de gedeelde rolroeren manier, ben zelf nog een beetje aan het dubben erover maar ik neig nog steeds naar de extra rempkleppen (of eigenlijk worden het split flaps) in het rompgedeelte.

Ben zeer benieuwd naar je ervaringen met jouw versie.

Nog een vraagje kon het even niet zo snel vinden hiero.
Welke lengte gebruik jij voor je hoofdligger??

Laatst bewerkt:
Toch jammer dat het kleine groepje jetvliegers dat ons land telt zelfs al niet normaal met elkaar kan omgaan

Dat valt gelukkig reuze mee kan ik uit eigen ervaring zeggen:) (of je moet J.G. tot de jetvliegers willen rekenen, maar de meeste jetvliegers -zo niet allen- rekenen hem daar niet toe, ondanks verwoede pogingen om er wél bij te horen. Uiteraard draagt dit gedrag op het forum daar niet in positieve zin aan bij)

Goed, back on-topic.

J en G

Dat valt gelukkig reuze mee kan ik uit eigen ervaring zeggen:) (of je moet J.G. tot de jetvliegers willen rekenen, maar de meeste jetvliegers -zo niet allen- rekenen hem daar niet toe, ondanks verwoede pogingen om er wél bij te horen. Uiteraard draagt dit gedrag op het forum daar niet in positieve zin aan bij)

Goed, back on-topic.

Ik hoef nergens bij te horen Ik vlieg gewoon in mijn vrije tijd als het nu model is of 1 op 1

Back