formost

Hee GJ,

graag nog reaktie op het volgende:
Welke lengte gebruik jij voor je hoofdligger??

En welke wielmaat gebruik jij voor je hoofdwielen?

De formost heeft dit weekend ook weer goed gevlogen.
14 liter brandstof er door gejaagd
Op dit moment ben ik bezig met het in bouwen rem kleppen om ook op een kort veld goed te kunnen landen.
Zo dra ik gevlogen heb met deze rem kleppen zal ik mijn ervaring posten.
De kleppen worden uit gevoerd zo als op het amerikaanse forum word beschreven gedeelde rol roeren.
met vriendelijke groet

Gelukkig dat de olieprijzen naar beneden gaan gerritjan goed bezig hoor!!!
afgelopen zaterdag hebben we weer mooi wat werk vericht aan ons project .lekker opgeschoten en hoop de komende weken de onderdelen weer in de spuitcabine te zetten.
spuitcabine is 25m x8mx10m en als ik tijd heb maak ik er wel een foto van.ik bestel morgen gelijk de ringen .wow wat een samenwerking,zo kan het dus ook mensen.
groeten Rene.

wielen hoofd ligger

Hee GJ,

graag nog reaktie op het volgende:
Welke lengte gebruik jij voor je hoofdligger??

En welke wielmaat gebruik jij voor je hoofdwielen?

Hoi Berto.

Met de hoofd ligger bedoel je denk ik de pijp van 16mm mee die heb ik totaal 1 meter.
Hij steekt door de romp en gaat 200 mmm de vleugel helften in.
als bevesteging heb ik in de vleugel een blokje met een gat rond 16 (eind buis) door het blokje en de pijp draai ik een inbus m4 een m4 inslag moer aan de onder zijde ben je van het lastige monteren af . De wielen zijn 75 rond.

Hee GJ,

bedankt voor de info, zo`n 16mm carbon pijp van 1mtr heb ik ook, op RC Universe gebuiken ze een 1,25 mtr pijp, gaan dan elk zo`n 32,5cm de vleugel in, scheelt toch wel weer wat maar of het een must is?!?!?!

1 mtr werkt blijkbaar dus ook goed :-)
Echter hoe houdt zo`n 1 mtr pijp het met hoge G figuren? dat al geprobeerd??

De vleugelbevestiging ga ik tzt bekijken en 75 wielen rond is mooi, denk dat ik op de 70mm blijf zitten.

Bedankt voor de info :D

Ja idd erg jammer hoe bepaalde mensen hier met elkaar omgaan!
Voor mij een reden om hier zo minimaal mogelijk te posten......gelukkig zijn er andere forums...het lijkt hier af en toe wel een kleuterschool.
Toch jammer dat het kleine groepje jetvliegers dat ons land telt zelfs al niet normaal met elkaar kan omgaan, blijkbaar een aardige afspiegeling van onze huidige maatschappij?

Ik kom ook met Jetvliegers klaar Henk .

Heb ook ooit een trainerjet in mijn bezit gehat . :D

Was in het begin van de Turbinenvliegerei als Friedhelm Graulich zijn 60cc,s ging vervangen door turbines .

Je kan altijd nog naar de noordduitse club,s , die doen nooit zo moeilijk .

Mvg Johan

G krachten

Hee GJ,

1 mtr werkt blijkbaar dus ook goed :-) hoe houdt zo`n 1 mtr pijp het met hoge G figuren? dat al geprobeerd??

Hoge G krachten heb ik nog niet gedaan .ik wil hier mee wachten tot dat ik de nieuwe vleugel helften klaar heb winter klus.
Een rol verticaal naar boven heb ik gedaan een loep en een normale rol wel snel maar geen haakse bochten vol speed.
Ik doe wat dat betreft voor zichtig hij moet wel een tijdje mee.
gr Gerrit jan

Oproep

Ik heb met dit topic meer dan gemiddeld werk omdat inderdaad bepaalde personen die hier regelmatig posten niet prettig met elkaar omgaan. Dit wordt ook door anderen zo ervaren dus ik zal er niet ver naast zitten. Dit gedoe duurt nu te lang en ik heb er genoeg van. Subtiel via pb lijkt niet te helpen dus daarom hier een publieke oproep.

1. Reageer alleen middels een post als je ook echt iets toevoegt aan de discussie waar het topic over gaat. Voor slowchat hebben we een Modelbouwcafé. Dus voordat je een post plaatst bedenk dan eerst of de andere gebruikers wel op de inhoud van je post zitten te wachten. "Wie kaatst kan de bal verwachten"!

2. Als iemand iets post waar je je aan stoort ga dan niet subtiel zitten zuigen en stangen maar zeg het gewoon op een respectvolle manier zodat die persoon weet dat de inhoud van zijn post blijkbaar storend is en z'n post kan aanpassen. Als je dat niet kunt opbrengen negeer elkaar dan.

Ik ga binnenkort dit draadje voor de laatste keer opschonen zodat het alleen over de Formost en aanverwante zaken gaat. Iedere pb die gaat over de personen in dit topic zal ik verder negeren want mijn reactie hier lijkt me duidelijk genoeg. We zijn volwassen mensen, hou de omgang op het forum goed.

rem kleppen

Van middag geland met rem kleppen, Rene en henk waren er bij en hebben kunnen zien dat de formost nu ook op een klein veldje te landen is.
De formost is nu goed af te vangen.
Er zijn foto,s gemaakt door Rene henk .
De vraag hoe is het met rem kleppen kan ik maar één ding zeggen perfect.
Even hoog geprobeerd de formost blijft gewoon netjes vliegen.
De landing met zij wind geen enkel probleem om netjes af te vangen.
met vriendelijke groet Gerrit Jan.

Laatst bewerkt:
Helemaal goed :thumbsup:

Gaat er in mijn ook flaps komen, alleen dan wel in het romp gedeelte :yes:

Van middag geland met rem kleppen, Rene en henk waren er bij en hebben kunnen zien dat de formost nu ook op een klein veldje te landen is.
De formost is nu goed af te vangen.
Er zijn foto,s gemaakt door Rene henk .
De vraag hoe is het met rem kleppen kan ik maar één ding zeggen perfect.
Even hoog geprobeerd de formost blijft gewoon netjes vliegen.
De landing met zij wind geen enkel probleem om netjes af te vangen.
met vriendelijke groet Gerrit Jan.

Foto,s komen er aan Gerritjan,moet zo eerst naar een feestje toe!! zal ze morgen wel up loaden.
gr rene.

hier zijn ze dan!

en hier de landing kort op het veld!!

Laatst bewerkt:
vanmiddag kunnen zien hoe de formost van gerritjan,prima reageerd op z,n remkleppen.
de kist kwam keurig en gecontrolleerd binnen met de kleppen uit,een mooie korte landing,dus een sucses en aan te bevelen voor meerdere formost vliegers.
gr,henk

Flaps

Helemaal goed :thumbsup:

Gaat er in mijn ook flaps komen, alleen dan wel in het romp gedeelte :yes:
Hoi Berto
Maak er iets moois van het zal je vast lukken.
Wie weet vind je ergens een betaalbare turbine met een beetje geduld en rond blijven kijken vind je er vast één
Wat vlieg eigen schappen formost hoeft je je geen zorgen te maken scheelt al weer.
Vlieg je 35 MHZ? gr Gerrit Jan

Qua vliegeigenschappen maak ik me zeker niet zo druk meer zoals ik dat op het net overal lees.

Dus dat gaat goed komen.

En tegen een turbine loop ik vanzelf wel, krijg nu al af en toe wat aangeboden maar ik wacht er echt nog even mee, wie weet wat ik volgend jaar tegen kom.

Yep, vlieg 35mHz.

super gevlogen zondag

Zondag hebben Henk en ik mooi kunnen vliegen met de formost.
Het weer was prachtig . de start en landing gr Gerrit Jan

Goed te zien zijn de landings kleppen DUBBEL KLIK OP FOTO

Laatst bewerkt:
Hee GJ,

dat ziet er goed uit, een beetje hoge neusstand bij de Take Off alleen maar vermogen zal dus dat maakt niet uit.
Ook mooi gezicht zo met de flapjes uit :-)

Greetz,
Berto.

10 kilo, zo da`s dan zeker niet verkeerd, had de kist iets lichter geschat.

Back