formost

JM lagers

Van middag heb ik 5 vluchten gemaakt met de formost .
De lagers van JM hebben nu 35 minuten gelopen de uit loop tijd van af 20k lag tussen de 17 en 21 seconden .
Ik weet niet of dit een normale waarde is . met de vermaakte lagers van mij zat ik op 8 seconden
Wie weet het.
De Jm lagers lijken verdacht veel op de door mij vermaakte lagers alleen er zit meer speling op. de kogels vallen uit zich zelf naar beneden in de baan De Grw lagers doen het ook.

Gr Gerrit Jan

He gerritjan dan is mooi 5vluchten ,ik denk dat het goed is zo met onze grw lagers is de uitlooptijd ook groter ,ik denk een kwestie van veerdruk .
De levering is dus super snel van jm.
ik denk dat ik binnenkort weer eens wat onderdelen van hun op vooraad bestel.
Leuk om nog een paar turbo,s erbij te maken.
gr Rene.

@Gerritjan

Mooi man, dat je weer aan het jetten bent toppie van je, heb je nu de oude vleugels opgeknapt of heb je gehele nieuwe gemaakt??? beter lijkt mij nieuwe he de originele vleugels is eg niks, dat hebben we gezien bij Berto en bij vele andere, jou is nog een crash bespaart gebleven, zou jammer wezen als je weer plat zou gaan, dat zou kist no 4 wezen in 2 jaar en das ni leuk.

Ja hoe langer je uitlooptijd is hoe beter.

Het is van de week toppie vliegweer weer, dus geniet er van, dat zal ik ook zeker doen.

Vriendelijk groeten Jaap

Nu ik met 2.4 GHZ vlieg heb ik geen enkele storing meer gezien.
een set nieuwe vleugels zitten op de formost.
Met 9 kg stuw druk gaat het wel lekker.
Zo als sandor poste moet je er voor zorgen dat de motor de warme lucht niet van achter de motor naar binnen zuigt .
Net zo als Berto zal ik het af dichten. is nodig heb ik gemerkt
Gr Gerrit Jan

Hee Gerrit Jan,

Mooi man dat jouw Formost ook weer het luchtruim heeft gekozen, je zit nu dicht bij de 100 vluchten toch?

Eens kijken of ik dat ook ga halen, hoop volgende week weer te gaan jetten met mijn kissie.

Succes en hou hem heel.

Grt,
Berto.

Dat gaat zeker lukken Berto, mooi filmpje koptelefoon op en brullen maar.
Het is elke keer weer genieten als je de filmpjes bekijkt.
Dus volgende week maar veel vlieg uren maken is altijd mooier om weer zelf te knuppelen.
groetjes Rene.

hallo Gerrit Jan

mooi dat de Formost weer het luchtruim heeft gekozen
z'n 100 vluchten is niet niks

inmiddels ook op 2,4 Ghz lees ik
welk merk zender als ik vragen mag heeft U

groeten martin

zender

Ik heb een futaba T7C.
Zeven kanalen een paar meer zou handiger zijn.
Ik heb behoorlijk pech gehad met mijn 35 MHZ setje .
Iedereen kan ik het aan bevelen 2.4 GHZ .

Gr Gerrit Jan

@Gerritjan

Tja, een futaba T7C kan, ik denk dat jij een te snelle koop hebt gedaan, naar aanleiding van de vele storingen jij had met je 35 Mhz of het nu elektronika of mechanika was, je was het even helemaal zat en kocht zo maar wat, als het maar 2.4 was.

Je had beter een ff10 kunnen kopen, iets duurder maar dan wel met meer mogelijkheden en dat is wel fijn om met een jet te vliegen of andere leuke kisten, ik ben er zeer tevreden over en vele jetvliegers met mij.

Ik vlieg al een tijdje met een ff10 en ik heb ook een ff9 op de 35 Mhz en die ook weer met module op 2.4, dit omdat ik ook FPV vlieg en FPV vliegen gaat niet samen met 2,4.

Maar 2.4 vliegen is wat ik merk uit mijn ervaring tot op heden geen enkele storing te bemerken.

Op naar de 100 ste vlucht zou ik zeggen enne bij mij staat het gebak al een tijdje klaar hoor weet je nog ??, ook bij U bij de 100 ste vlucht ???????

We gaan genieten in 2009 ik voel het, het wordt een toppie jaar voor het jetvliegen.

Vriendelijke groeten Jaap

Laatst bewerkt:
@renee
ik hou mij aanbevolen voor gebak

@Gerrit Jan
100 vluchten met eigen gemaakte turbine
dat kan niet iedereen zeggen

veel succes gewenst met vliegen, en hou het heel

groeten martin

gebak

@renee
ik hou mij aanbevolen voor gebak

@Gerrit Jan
100 vluchten met eigen gemaakte turbine
dat kan niet iedereen zeggen

veel succes gewenst met vliegen, en hou het heel

groeten martin

Martin je bent welkom dit gaan we zeker vieren, enne je bent welkom om bij ons te komen kijken,ook zonder gebak kan het gezellig worden,We genieten samen met Gerritjan samen met het turbine vliegen en binnen kort gaan we weer gezamelijk vliegen op ons veldje.
Niet iets voor jou turbine vliegen?,van ons kun je alle medewerking krijgen om te kunnen vliegen met een turbo op de veluwe.

dat kan niet iedereen zeggen die met turbine wil vliegen op de veluwe.

Ik heb even op je site gekeken maar denk dat je er net mee bent begonnen hem te bouwen.
dus houden we het in de gaten,een linkje is zo gemaakt.
groetjes rmt jetteam veluwe . rene

99 ste vlucht formost 10 uur 59

Er is nog 1 probleem, telkens denk ik ik heb het gevonden, maar van middag op de grond weer het zelfde sputteren rook wolken en niet op toeren.
Gas terug voor zichtig gas geven geen probleem.
Zo dra hij vliegt niets aan de hand toert steeds (gelukkig maar) super snel op elke gas stand
Ik heb een plaat achter in de formost gemaakt zo dat de lucht niet zo gemakkelijk naar voren kan stromen maar helpt ook niet.
Word de hall sensor misschien te warm moet ik een een nieuwe proberen.
Alleen in de formost toert de motor soms niet goed op en dan alleen op de grond.
Ik weet het nog steeds niet.

10 mei

@GerritJan.

Kom je toch met de Formost naar Rozenburg, zijn er genoeg die je behulpzaam willen zijn.
Enne meerdere mensen zien dan 1, er zal heus wel een goed advies tussen zitten waar je wat mee kan doen.

Groet Ger.

@renee

het lijkt mj heel erg leuk om eens te komen kijken bij jullie

bedankt alvast voor de uitnodiging

groeten martin

Er is nog 1 probleem, telkens denk ik ik heb het gevonden, maar van middag op de grond weer het zelfde sputteren rook wolken en niet op toeren.
Gas terug voor zichtig gas geven geen probleem.
Zo dra hij vliegt niets aan de hand toert steeds (gelukkig maar) super snel op elke gas stand
Ik heb een plaat achter in de formost gemaakt zo dat de lucht niet zo gemakkelijk naar voren kan stromen maar helpt ook niet.
Word de hall sensor misschien te warm moet ik een een nieuwe proberen.
Alleen in de formost toert de motor soms niet goed op en dan alleen op de grond.
Ik weet het nog steeds niet.

als je hall sensor te warm word kapt hij er mee gert jan
ook de magneet ..

de magneet is een neodym versie die als hij lange tijd over 150c gaat zijn eigenschappen verliezen.
gevolg de hall sensor pakt niet meer op.
dit merk je meestal bij hogere toerentallen , hij zal dan niets meer op pikken en valt uit.
stotteren hoort hier niet bij.

wat geeft je pompwaarde aan bij idle?
wat geeft hij aan bij 100%?

Back