Precies een jaar geleden laatste post geplaatst! Time flies... In de tussentijd niet echt veel meer gedaan, zelfs als je het rustig hebt zijn er nog genoeg andere hobby's!
Van het alu frame ben ik (voor nu althans) afgestapt, omdat lassen/solderen (jajaa, dat kan!) toch iets te omslachtig werd. Heb latjes van grenen op maat gezaagd maar moet de gaten er nog in boren, en dat zijn er nogal wat. Ook heb ik te weinig boutjes, dus die moeten nog besteld worden, maar dat komt later wel. Velgen zijn klaar, banden moeten er nog wel omheen. Denk dat ik binnenkort maar een kolomboormachine koop, dat scheelt weer wat gereis met latjes die veel te lang zijn om in de bus mee te nemen!
Afgelopen zomervakantie de lagers hoogst persoonlijk uit Engeland gehaald, ziet er super gelikt uit. Frame is nog een aantal keer verbeterd en ook de tandwielkast is volledig ontworpen. In theorie rijdt 'ie al!
Cardanische koppeling laat ik maar achterwege, wordt denk ik maar gewoon een verbinding van een stuk flexibele pvc-achtige buis. That'll do, zou ik zeggen.
Had eigenlijk gehoopt dat ik hier wat vragen beantwoord zou krijgen, maar valt toch wat tegen. Gelukkig ben ik uit het meeste zelf wel gekomen!
Groeten, Jasper
Edit:
Helemaal vergeten: het glasvezel zit om de mal heen! Alleen nog gladstrijken, schuren, de gaten er uit snijden en verven, dan issie klaar!