Formule 1 rijders gezocht

Niet zo netjes om daar het MRC topic voor te gebruiken, kun je beter een nieuw topic voor openen.

Ik rij met een 21.5T motor, welke spur/pinion kan ik het beste bij MRC gebruiken? Ik kom de 16e oefenen met mijn TT-02 maar neem de F104 ook mee ;-)
 
Qua afstelling zou je met 94-30 goed kunnen beginnen maar dit is wel afhankelijk van je bandendiameter. Kom de 16e maar even buurten voor wat tips mocht je dat prettig vinden.
 
Niet zo netjes om daar het MRC topic voor te gebruiken, kun je beter een nieuw topic voor openen.
...........................................................

Dit topic heet "Formule 1 rijders gezocht"
niet het Mrc Formule 1 topic.
Het AMCC zoekt ook formule 1 rijders.
Lijkt me efficiënter als alle clubs hier hun Formule 1 klasse oproepen doen.
 
Vriend, Ik heb dit topic geopend om meer rijders naar de wedstrijden van MRC in Vianen te krijgen en dan vooral F1 rijders omdat deze klasse achter bleef.
Dus het is wel degelijk het MRC F1 Topic!
I rest my case....
 
@ Fred, ik heb afgelopen zondag een aantal ronden met mijn F1 gereden maar ik had het zeer moeilijk met het vinden van grip bij jullie op de baan. Ik reed met GQ foam en had gesmeerd. Als ik zag hoe sommigen rond gingen, daar was ik jaloers op.

Ik was er natuurlijk om met de TT-02 te rijden maar een paar rondjes met de F1 mochten de pret niet drukken.
 
@Madhouse....Welke combo CQ reed je bij MRC??
Had je voor ook gesmeerd of alleen achter?
Hoe was de rest van de afstelling??

Mvg Roy
 
Ik reed achter soft en voor hard. Ik had voor alleen de binnenste helft gesmeerd en achter volledig. De rijhoogte zat achter op 4mm en voor op 3mm en een 1.3mm T-bar (one piece). 25/73 pin/spur verhouding.
 
Centrale demper wat voor olie met welke veer??
Voor veertjes??
Camber?
Toe of uitspoor?
Breed of smal?
Wat waren de problemen??
Welke type banden achter? F104 of F103??

Mvg Roy
 
De centrale demper is standaard met een zachte veer, geen idee welke olie. Voor medium veertjes. Voor 1.5 graden camber, smal met iets uitspoor. F104 banden achter.

Ik had bij insturen iedere keer dat de achterkant uitbrak. Zonder smeren was niet te doen en met smeren was het iets beter maar nog lastig qua grip. Nu ben ik ook niet ervaren en dat heeft er ook mee te maken natuurlijk. Bij The Border kon ik goed rondkomen maar dat ik een baan met enorm veel grip.
 
Probeer voor de achterzijde de F103 achterbanden.
Deze zijn ffies breder als de F104 en daardoor iets meer grip.
Wat ook helpt is indien je het nog niet zo hebt, is de accu zover mogelijk naar achteren en de regelaar er voor.
Stuur uitslag iets verminderen wil ook helpen als dit maar niet ten kosten gaat van de krappe bochten.

Mvg Roy
 
Thanks voor de tips! Ik ga de 7e weer racen bij MRC en dan zal ik eens kijken. Ze rijden daar ook veel met F103 achterbanden, dat zal dus een reden hebben :D

De regelaar zit bij mij achter en de accu voor. Blijft lastig in een F104 want als je de regelaar voor hebt kun je de accu er lastig in krijgen.
 
Volgens mij moet je beginnen om je rijhoogte vooraan en achteraan al gelijk te zetten.
Naargelang je dan nog te weinig stuur zou hebben zou ik eerst beginnen met je instellingen op je zender bij te stellen, daarna eventueel iets meer smering op het loopvlak van je voorste banden en dan pas daarna je voorkant ietsjes laten zakken.
 
De genoemde tips zullen zeker helpen!
En een rijhoogte van 3mm is niet toegestaan volgens het reglement. Dat moet minimaal 4mm zijn maar dit even ter info.
Kom de 7e even langs met je auto dan kan ik er even naar kijken als je wilt.
 
Rijhoogte kan ook 4mm zijn geweest, heb het niet exact gemeten. Ik weet niet of ik de 7e de F1 mee neem hoor, wil me ook op de TT-02 richten.
 
Gisteren is de 2e wedstrijd bij Mrc in Vianen verreden. En wat werd er hard gereden zeg! In alle 3 de klasses een nieuw baanrecord! Uiteraard was het ook weer erg gezellig. Voor alle uitslagen zie www.mrcracing.nl en bekijk ook de facebook pagina voor alle foto's!
Zodra de 3e wedstrijd er aankomt doe ik uiteraard weer een oproepje!
 
Back
Top