FORUMLEDEN met FOTO ALBUMs......"piloten en zeelieden

Hè, hè eindelijk .... al die vergeten 'zeehelden' ook ;-) en we hebben er ook zoveel van ......

De volgende opgave dan maar? :lol: :D
Wie is deze piloot?

pilootxg2.jpg

Een Duitser .... WO-II .... draagt zo te zien "Das Ritterkreuz zum Eisernen Kreuz mit Eichenlaub, Schwertern und Brillianten" wat aan maar 12 piloten gegeven is (maar het kan ook de vaker uitgegeven versie zonder "zwaarden en briljantjes" zijn, dat is niet helemaal goed te zien)..... toch kan ik hem (nog) niet vinden .....

De enige "snorremans" die ik kan vinden en er op lijkt is Adolf Galland .... die het tot generaal geschopt heeft ...
Wikipedia zei:
Adolf Galland (19 maart 1912 - 9 februari 1996) was een beroemde Duitse gevechtspiloot en legerleider uit de Tweede Wereldoorlog.

Galland verwierf grote bekendheid toen hij tijdens de Battle of Britain de succesvolste gevechtspiloot was. Later werd hij benoemd hij tot generaal en werd opperbevelhebber van alle Duitse jachtpiloten. Hiermee was hij na Hermann Göring de belangrijkste persoon binnen de Luftwaffe. Galland ontwierp tijdens de oorlog talloze briljante luchtstrategieën en werd door vriend en vijand bewonderd.

Na de oorlog hielp Galland mee aan de wederopbouw van de nieuwe Duitse luchtmacht. Hij gaf les aan talloze jonge piloten en schreef boeken over vliegmanoeuvres. Galland heeft zodoende een zeer belangrijke bijdrage geleverd aan de moderne luchtvaart.

Hij wordt samen met Hans Joachim Marseille en Manfred von Richthofen gezien als een van de beste piloten aller tijden.

Waar google allemaal niet goed voor is.. :wink: :wink:

Koene Dirk Parmentier (Amsterdam, 26 september 1904) was een van de meest ervaren KLM piloten met meer dan 15.000 vlieguren. Hij trad op 1 mei 1929 in dienst bij de KLM en werd wereldbekend als gezagvoerder van de "Uiver" in de London-Melbourne Race in 1934. Tijdens de oorlog vloog hij op de KLM "levenslijn" Bristol-Lissabon. Als Chef Vliegdienst vormde hij in grote mate het corps vliegers van de KLM. Op 24 april 1948 werd hij benoemd tot Hoofd van het Vliegbedrijf. Zijn technische adviezen werden niet alleen in Nederland, maar ook in het buitenland op hoge prijs gesteld.
Parmentier was Ridder in de orde van Oranje Nassau, Drager van het Vliegerskruis en het Oorlogsherinneringskruis.

Ervan uitgaande dat het antwoord goed is :wink: Hier de volgende opgave:

Wie is deze veelvoudig Wereldkampioen? ( dit keer een "collegavlieger")

modelvliegeror3.jpg

Hier is hij nog een keer samen met een ander legendarische Wereldkampioen.

pilotenjf3.jpg

Dan zal ik er maar eentje doen....

Wie is deze -eveneens- ex-wereldkampioen (zijn bijnaam luidt 'The Bear')?
Waar en wanneer behaalde hij zijn titel?

thebearjq2.jpg

zo moeilijk was die nou ook niet, na die hint ;)

nieuwe opgave:
piloot, dupe van vriendelijk vuur .
050606-F-1234P-051.jpg

excuses voor de vage foto.
als die te lastig is, zorg ik wel voor een nieuwe, betere hint ;)

Groeten,

Ruben

Back