FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten (deel 2)

Zo moeilijk is het toch niet ... de ontwerper van de aandrijving (waarvan de letter van zijn achternaam in het typenummer verwerkt is) ... ontwierp in de 60 en 70'er jaren ook modelvliegtuigen (voor Graupner) met de zelfde aandrijving ...

Laatst bewerkt:
Militky-Brditschka MBE-1
Gebaseerd op de Raab "Kraehe"
Ik zoek nog naar een goede website.......

Laatst bewerkt:
Mb-e 1

mbe1a.jpg

mbe1b.jpg

mbe1c.jpg

Johannes

Max Z, dat is goeoeoeoeoed ... en Ariel bedank voor die bloemen , sorry documentatie

De heer Fred Militky ontwikkelde voor Graupner de Silentius (1960) een vrij vliegend electro-kistje en in 1971 de Hi-Fly het eerste RC bestuurde Electro-kistje in bouwpaket vorm ... en daarna het eerste "all-and-only-electic" 1:1 vliegtuig de MB-E1

Dirk, je hint deed het 'm. Ik dacht onmiddellijk aan de Silentius, en vond zo de naam Militky (die ik wel vergeten was).
De nieuwe opgave, eens kijken of iemand daar kaas van gegeten heeft:
22822528.jpg

Deze ken ik, heb alleen geen nieuwe opgave achter de hand...

Federal Aircraft Factory N-20-01 Aiguillon

http://worldatwar.net/chandelle/v2/v2n2/switzers.html

The full-scale N-20-01 prototype emerged soon after. It had four low-bypass SM-01 turbofan engines, among the first of their kind anywhere. These engines were derived from the Armstrong-Siddeley Mamba turboprop and produced about 3300 lb-st each. They got the little fighter off the ground briefly during taxi tests. But then the program was abruptly cancelled. Perhaps there were technical problems. Or perhaps the Aiguillon simply fell victim to the notorious parsimony of the Swiss parliament (Swiss bankers did not get rich by not knowing what things cost). Be that as it may, Switzerland's first jet fighters—DH100 Vampires—came from Great Britain.

Dus vlug even in het archief duiken...

frank5.jpg

Laatst bewerkt:
Zie bovenstaande foto.

Nu moet ik voor de volgende keer wel echt gaan zoeken voor een nieuwe opgave....

Hi-Max

De Mini-Max is al voorbijgevlogen :cool:

Johannes

Laatst bewerkt door een moderator:
Net als de opgave daarvoor de Zwitserse N-20 is ook al in 2007 voorbij gevlogen ... (zoek maar op "Eidgenössische" (Eidgenössische Flugzeugwerke Emmen, verkort (K+W)) in het vorige draadje ...

Net als de opgave daarvoor de Zwitserse N-20 is ook al in 2007 voorbij gevlogen ... (zoek maar op "Eidgenössische" (Eidgenössische Flugzeugwerke Emmen, verkort (K+W)) in het vorige draadje ...
Ik had gezocht op "Aiguillon", maar kwam niets tegen...........:eek:

Edit: En zojuist heb ik gezocht op "Eidgenössische", maar ik kom alleen maar een C-3603 tegen (van jouw hand, Dirk):confused:

Laatst bewerkt:
Back