FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten (deel 2)

Mij maakt het niets uit hoe iemand de oplossing heeft gevonden.
Zelf probeer ik zo veel mogelijk te leren van vliegtuigen en vliegtuigontwerpers.
Dus ik doe het op mijn manier en dat bevalt me prima.

Inmiddels heb ik enorm veel over vliegtuigen bijgeleerd. :D

Johannes

Het is maar een onbenullig spelletje ... waarbij het inderdaad vooral leuk is om over zeldzame/bijzondere/merkwaardige vliegtuigen te weten te komen.

Als iemand gaat vals spelen ter eer en meerdere glorie van zichzelf, dan is dat gewoon heel dom en sneu. (Jij bent als 'klokkenluider' even verexcuseerd.)

Ik geloof ook niet dat er onder de deelnemers iemand is die het om het winnen gaat ... het fanatisme is niet bepaald groot.

Blind vertrouwen in de oprechtheid van iedere deelnemer?

Wat mij betreft ... prima! :yes:

Ik heb de methode wel 's gebruikt, maar niet met veren gepronkt. Je kunt foto eventueel wat veranderen, spiegelen, roteren, (ver)kleuren, hap eruit, kader veranderen, om Google onmogelijk te maken.

.
Euhmz,.... het leuke van dit draadje is toch juist het nadenken en zoeken? Je houd jezelf toch compleet voor de gek als je "Google's hulpmiddel zoeken op afbeeldingen" gebruikt om het antwoord te kunnen geven?

Als er nou een flinke geldprijs te winnen valt snap ik dat iemand hulpmiddelen gaat zoeken, maar voor dit draadje??

Wat ik wel vaak zie is dat de eerste paar antwoorden na een opgave zeggen "ïk weet wat het is, maar laat het antwoord aan een ander".

Zeg je dan daarmee eigenlijk: ik heb het resultaat op een (te) makkelijke manier gevonden?

Nee hoor, dan is de opgave voor diegene waarschijnlijk parate kennis en geeft hij een ander de kans het antwoord te geven. Wat voor de een volslagen onbekend is, is voor de ander gesneden koek en andersom. Het is maar net waar je interesses liggen binnen de luchtvaart.

Groeten, Ramses

mys2_zpse2704a88.jpg

Bonusopgave:

mys_zpseb15ee10.jpg

.
Dat moet wel haast iets van Burt Rutan zijn! Kan allleen het v-staartje niet plaatsen. Zal eens zoeken (en dan niet met....) ;)

Groeten, Ramses

Williams V Jet II

.
Als ik zoek met de term "Rutan v-tail" krijg ik als eerste plaatje deze te zien:

Williams%20V-Jet-1.jpg

en dat blijkt een Williams V Jet II te zijn.

Ik heb behoorlijk wat gelezen over Burt Rutan en meerdere documentaires over hem gezien. Heel erg interessant! Er is ook veel over hem te zien op you-tube. Hij heeft een groot vliegtuig-modelbouw verleden. Voor zijn bekende VariViggen had hij ook een vliegend model gebruikt als studie- en testmodel.

Het bonusplaatje is meer iets voor de citroen liefhebbers onder ons? ;)

Groeten, Ramses

Laatst bewerkt:
.
Oke, het bonusplaatje. Wanneer ik "citroen 2cv plane" op Google intyp krijg ik als eerste plaatje deze te zien:

2cv_plane.jpg

De Spirit of Fontana

Dat was dus eigenlijk een hele eenvoudige opgave ;)

Groeten, Ramses

.
Zo zie je Prop-er, met de juiste zoektermen hoef je helemaal niet vals te spelen ;)

Groeten, Ramses

Helemaal goed!

Volgens Google is de 2CV in 1999 speciaal gebouwd voor de Paris Air show.
Is geen vliegend model, vandaar "bonusopgave".

Back