FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Om dit draadtje toch maar in leven te houden :wink: :wink:
een nieuw "zoek"plaatje

206.jpeg

En de volgende staat al klaar :)
vreemdvliegtuigbt9.jpg

Let op!
Ik heb niet gecontroleerd of'tie al is langs geweest.
Ik ga nl. niet 157 ! bladzijden nazoeken.
;)
Oh, en dit vreemde vlieg"tuig" heb ik op zo ongeveer de allermakkelijkste manier gevonden.
(Dit was een hint)

Wim

De afspraak is dat we geen UAV's als opgave plaatsen...
Ik heb echter wel even gezocht , maar niets gevonden...

Mijn prachtige nieuwe opgave:

mys471.jpg

mys472.jpg

@Wimg
  • een Aurora Flight Sciences "Golden Eye 50" .....

@Proper
  • De "Alienair 1" (serienummer: PS1)

gebouwd en in bezit van

Rodger D Parker,
    Santa Rosa Valley,
    CA 93012 USA

Sorry boys!

Van de UAV afspraak weet ik niet, heb niet de gehele draad gevolgd.
Dirk heeft het echter (bijna) juist.
Ik had dacht ik de "100" maar de 50 zal er vast wel op lijken.

Wim

Nou, ik ben dan wel niet Dirk, maar toch ook weer wel, dus ik ben zo brutaal:

Het staat niet voor 100% vast dat deze gevlogen heeft, maar replica's (onderste foto) in ieder geval wel.

Was onlangs een documentaire van op TV en is hier nog niet langs geweest, dacht ik......

Dirk

p1.jpg

p2.jpg

p3.jpg

Weet ik niet meer :roll: :roll: :roll:

Maar, kleine hint, áls ie gevlogen heeft dan was dat nog vóór de gebroeders Wright.....

Dirk

:thumbsup:

Van Wikipedia:

Gustave Whitehead, United States — August 14, 1901

First publicized account of a flight by an aeroplane heavier than air propelled by its own motor. Reports were published in the New York Herald, and the Bridgeport (CT) Herald. The event was reportedly witnessed by several people, one of them a reporter for the Bridgeport Herald. Children and youngsters who were present signed affidavits about 30 years later about what they saw. Reports said he started on the wheels from a flat surface, flew 800 meters at 15 meter height, and landed softly on the wheels.

Twee jaar voor de gebroeders Wright....

Beurt aan Henry :!:

HEBBES
ik had deze al een keer zien staan op airliners.net, het is een total in-flight simulator de convair NC-131H TIFS

1247143.jpg

Operated by Calspan Flight Research. I had thought this aircraft had gone the way of the dodo bird. I remember seeing it fly around years ago. It is called a TIFS (Total In-Flight Simulator) and was made from a Convair C-131. The front cockpit could be set up with the cockpit of anything and through computers the aircraft can be made to handle as that particular aircraft. This aircraft was used a lot to train shuttle astronauts early in the program on how to fly the orbitor.

en de nieuwe is deze

standard.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back