FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
zie net dat die ook wel erg veel op deze: Segelflugzeug Li DM 1 lijkt...

wat is t verschil dr tussen, zie m aast niet ...:S

Haha, ik zal je uit de twijfels helpen :D

DM-1 is juist in dit geval. Dr. Lippisch is de geestelijke vader van deze vreemde verschijning. Had het eerder over de spanwijdte, hieronder de specs (er is dus een DM-1, DM-2, DM-3 en DM-4 geweest)

Typen: DM-1 DM-2 DM-3 DM-4
Spannweite m 6,00 bis 8,25
Länge m 6,32 bis 8,94
Höhe m 3,25 bis 4,12
Besatzung 1 Pilot sitzend oder 1 Pilot liegend
Verwendungszweck Versuchsflugzeug Überschall-Versuchsflugzeug, DM-2 mit Druckkabine Triebwerkserprobung:
Steiggeschw. km/h - 500
Höchstgeschw. km/h bis 1.200
Landegeschw. km/h 72 bis 85
Gleitzahl 7
Triebwerk - Walther C-Raketen-Triebwerk
Leergewicht kg 375 - 2.500 ohne Triebwerk
Fluggewicht kg 460 - 11.500
Baustoffe Holz, Stahlrohr, Metall
Produktionsdatum: Ende 1945

Bewaffnung: keine
Het toestel is gebruikt voor diverse testen, met name glijvlucht (streven om met niet meer dan 70km/h, zonder aandrijving, te kunnen landen). In het begin werd het toestel zonder motor door een Siebel 204 omhoog gebracht tot bijna 8km, waarna er met zo'n 500-600km/h gevlogen werd. Later met motor om snelheden rond de 800km/h te kunnen halen.

De testresultaten zijn tijdens de ontwikkeling van vele delta vleugel toestellen gebruikt, denk aan de F-102 en F-104 8)

Om lang verhaal kort te maken, jij bent aan zet Charger :thumbsup:

nou, hier is die dan.

niet_kijken_jij.jpg

succes!

Groeten,

Ruben

De weihe 50 is toch juist? Alleen is het plaatje van hierboven een afbeelding van een modelbouw.... :rolleyes:

edit: ik snap je reactie, de vergelijking met het vorige plaatje?

Beetje slordig commentaar van mij, "plaatje hierboven" was beter geweest, de naam staat er gewoon op ;)

Nummers, type's etc. maken het zoeken een stuk eenvoudiger, maar als de naam erop staat, is het wel heeeeeeel simpel, vandaar de : :hammer:

Was even weg..

Uhhh, ja hoor :D goed benoemd!
Snap je de relatie met de vorige kist?

De volgende maar.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back