FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het luidste vliegtuig ter wereld. XF-84H Thunderscreech

The Republic XF-84H "Thunderscreech" was an experimental American-built turboprop aircraft based on the F-84F Thunderstreak. Its turbine engine drove the aircraft with a supersonic propeller as well as its exhaust. Although only one ever flew, it reputedly was capable of setting the unofficial air speed record for propeller-driven craft.<sup id="cite_ref-Hendrix_p._408_0-0" class="reference">[1]

XF-84H.jpg

</sup>

Aiwa, dat is correct.

NB enkel het toestel op jouw foto heeft ooit gevlogen, FS-060 niet.
Lijkt me wel een leuk model om ooit eens te bouwen, zo ongeveer net voor ik het turbine tijdperk in ga :)

Het worden wel steeds (vaker) herhalingen ... de Helwan en de Thunderscreech zijn al vaker langs gevlogen (beide in 2007) ... dus eerst de zoekfunctie "Zoek in deze discussie" gebruiken ...

^
I

Ik denk dat ik m wel ken, maar heb nog geen nieuw plaatje dat hier nog nooit heeft opgestaan, zodus... :)

Het worden wel steeds (vaker) herhalingen ... de Helwan en de Thunderscreech zijn al vaker langs gevlogen (beide in 2007) ... dus eerst de zoekfunctie "Zoek in deze discussie" gebruiken ...

Dat is ondertussen 2 jaar geleden...:sleepy:

Ik geloof dat we nog op een plaatje van jou zitten te wachten van een week en drie blz geleden. Kom maar op met iets origineels dan en let wel! Eentje dat er nog nooit heeft op getsaan he, want dat wilt ge niet ;)

Kleine tip: Tsjechisch toestel, ontworpen begin jaren 30, eerste vlucht in 1932. D'r zit een pracht van een V8 in ,met 760 pk.

Helaas voor jou: geheel van metaal.

• B-34 - истребитель, разработанный чехословацкой фирмой Avia. Cамолет стал первым цельнометаллическим истребителем в ВВС Чехословакии. Работы над самолетом возглавлял конструктор Франтишек Новотны. B-34 был абсолютно новым самолетом, не имеющим ничего общего с предыдущими проектами. Летные испытания проведенные в 1932 году выявили некоторые недостатки самолета, однако была заказана предсерийная партия из 12 машин. На базе второго прототипа самолета B-34.2 Франтишеком Новотны был создан более удачный истребитель B.534.

Prachtig bruut toestel ... wat een neus! Ik heb 'm eerder gezien en had 'm wel gevonden (wist de naam niet meer, maar weet hoe een Tjechische cocarde eruit ziet), maar ja ... nu is Dirk weer aan de beurt.

Voorzichtig: niet iedereen is tegen zo'n opmerking bestand Dirk, zie de 'discussie' die zich hier ontspon nadat ik iemand attendeerde op nieuwe functie 'zoeken in thread' die in het oude forum nog niet bestond:
[32371] forumleden-met-nostalgie-vreemde-kisten-660

... Ik geloof dat we nog op een plaatje van jou zitten te wachten van een week en drie blz geleden. Kom maar op met iets origineels dan en let wel! Eentje dat er nog nooit heeft op getsaan he, want dat wilt ge niet ;)
QED

Laatst bewerkt door een moderator:
Goeie gok, typische Boeing stijl van cockpit, dat zie je aan de flap-levers en de gearlever, dat met drie motoren (zie je oa aan de drie rode Firehandles in het midden) en aangezien er maar 1 Boeing uit het jettijdperk met drie motoren gebouwd is...B727.

Henri, Ik denk dat die tram van jou zo een cocpit heeft:

cockpit_Captain_Kirks_shuttle.jpg

;)

En deze cockpit is van een ...?

Bij golfplaat denk je natuurlijk meteen aan Junkers, maar nee ... het is geen Junkers. Toch heeft Junkers er wel iets mee te maken, als voorbeeld. Als je weet in welk ander land Junkers geliefd was, dan zit je op het juiste spoor. Dit is overigens door de Nazi's gretig aangegrepen om Prof. Dr. Hugo Junkers te bedreigen, huisarrest te geven, van zijn familie af te zonderen en hem zijn fabriek afhandig te maken. De bekende Junkers vliegtuigen van WOII waren geen Junkers vliegtuigen.

trivia09.jpg

Was well ff zoeken maar is wel een mooie:

Junkers K16?

k16_a1.jpg

While the principle approach of the J15 proved the highlever monoplane approach of von Doepp, several problems had to be solved with the J15 design. The pilot's seat was located behind the wing. Therefore the pilot had a bad view towards the ground. Also the Mercedes IIIa engine was not allowed by the Allied restrictions for aircraft used in Germany. Reuter therefore started a complete new design, which was equipped with smaller Siemens Sh4 engine. This engine was much smaller than the Mercedes IIIa and now Reuter and Pinkert were able to locate the pilot seat in the front of the aircraft. The new design was designated J16, but was later renamed as K16 (K=Kabinenflugzeug / cabin aircraft). On March, 3rd 1921 the K16 prototype (c/n 526) was first flown by Zimmermann. When the Allies stopped the complete German aircraft industry in March 1921, the K16 prototype was flown to the Netherlands, to prevent its confiscation. Together with the J15, the K16 prototype was stored there by Fokker until summer 1923. The aircraft is transfered to International Aviation Exhibit at Goteborg in July 1923. In spring 1924, the prototype underwent several modifications at Dessau. First a new undercarriage and a more aerodynamic rear fuselage was introduced, as well as a stronger Siemens Sh5 engine. This version was called K16a. In a second step the prototype got a new wing and was called K16ba. Several engine versions became available for the b-series.

Nu dat ik je post herlees zie ik dat je zegt dat het juist geen Junkers is :( nog ff verder zoeken dus....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back