FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een ontwerp uit Denemarken KZ 7.

Zijn vaste voorvleugel hebben hem verraden.

kz7.jpg


Wel weer een gaaf toestel.
 
Het landingsgestel werd afgeworpen om de torpedo te kunnen droppen. Niet het enige lelijke ontwerp van deze fabrikant ...

trivia27.jpg
 
is het een bréguet 14?
Bréguet 14
Country : France
Type : Reconnaissance (A2) and Bomber (B2)
Entered Service : Summer of 1917
Number Built : About 5,500 during World War I
Engine : Renault 12 Fox, 12 cylinder, 300 hp
Wing Span : 47 ft 11/4 in 14.36 m
Length : 29 ft 8.87 m
Height : 10 ft 10 in 3.3 m Gross Weight : 3,892 lb 1,765 kg
Speed : 110 mph 177 km/h at 6,560 ft 2,000 m
Ceiling : 19,030 ft 5,800 m
Endurance : 23/4 hours
Crew : 2
Armament : 2-3 machine guns 661 lb 300 kg of bombs



Groeten,
Sam
 
Laatst bewerkt:
Ik weet dat Frankrijk bekend stond om z'n lelijke vliegtuigen, maar ook in andere landen had je constructeurs die geen oog voor schoonheid hadden.
 
Deze Blackburn Blackburd torpedo Carrier heb ik nog niet eerder gezien.
Is wel een interessant ontwerp. Vooral het landen lijkt mij erg gewaagd.

019blackburntorpedo.jpg



This was Blackburn's first dedicated torpedo-bomber. Capable of carrying the new Mk VIII torpedo, this 1918 biplane was designed by Harris Booth. The first three prototypes were sold to the British Air Board for less than cost. It was supposed to take off from HMS Argus and before attacking JETTISON it's main wheels and axle in order for the torpedo to drop clear. It was then supposed to land back on the carrier...on skids!​
 
Ik heb iets met geel. Nu weer een zwever in het geel.
Eenvoudige opgave. (de moeilijke toestellen bewaar ik nog voor kerst 2010 :mrgreen:)

012dcx.jpg


Geniet ervan!
 
The M-200, which first flew in 1964, is a wooden multi-place development ( with span increased to 18.15/59.5 ft.) of the Aer-Pegaso M-100S single-seater manufactured by Centro di Volo de Torino ( Turin Gliding Center ) (CVT). The ship features a fixed wheel and nose skid, rotating plate air brakes, and staggered side-by-side seating.

cvtm200.jpg


CVT M-200
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top