FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Corrien zei:
Even recapituleren:
Pjotrrr had de mijne als eerste. Prop-er heeft 'm ook, maar dan met de originele benaming. Niek plaatst een plaatje en Prop-er ook.
WAT MOETEN WE NOU?????? Scheids?

nou.... ik zou zeggen....
een originele benaming heeft de voorkeur
nietwaar...
dus prop-er mag verder gaan..... :) :) :) :)

dit doet mij denken aan...
een uitspraak van PAUL VAN VLIET
een rang is een rang als er RANG opstaat.....
dus: graag de originele benaming (ps: maar de "lap"naam mag ook.... zoals het vliegende strijkijzer = C 119...)


en niek.....
tja...een rebbel maakt het spel wel dynamischer.... :nosmile:
maar toch zal ie even moeten wachten.... :wink: :wink: :wink:
geduld is een mooie zaak....
en....
PS: kijk eens op dit draadje..... kan je de titel van deze vliegtuigfilm raden????? 8) 8) 8) 8) 8) 8)
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=44045&start=195


groeten
steffe
 
bdoets zei:
prop-er zei:
Zie je de plooien in de metalen bovenvleugel? Da's pas stress.
Als dat stress is, dan zou je toch een getrokken hoogteroer verwachten?
Bart

Je hebt bij deze racesnelheden maar weinig uitslag nodig om veel G's te trekken. En volgens mij zie ik wel degelijk iets up.
 
mys41.jpg
 
zeg prop-er
ge laat er geen gras over groeien eeee zeg
zo vlug bij de pinken.....; 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O

waarschijnlijk heb je ergens een verborgen software programma om vlug te kunnen reageren....... :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D


steffe
 
Beck-Mahoney Sorceress

The Sorceress was one of the five types of racing biplanes. Designed by Douglas Aircraft Company engineers, this all-aluminum, staggerwing aircraft was built in 1969 by Lee and Seldon Mahoney, a father and son team.


Goed, wat is dit:
884le4.jpg
 
Vickers Viking

The Vickers VC.1 Viking was a twin-engined short-range airliner derived from the Vickers Wellington bomber.

The Ministry of Aircraft Production agreed in 1944 to the Vickers-Armstrong Company developing a passenger carrying version of the Wellington for the post-war era. Although the original contract for three prototypes referred to Wellington Transports, on completion the name Viking was in use. The first of this batch flew on 22 June, 1945 and the third was delivered to BOAC at Hurn near Bournemouth on 20 April, 1946. Upon the delivery of nine examples to BOAC, including these two prototypes, British European Airways was established on 1 August, 1946 to operate airliners within Europe and these first VC.1 Vikings were transferred to the new airline. In all 163 Vikings were built. The initials 'VC' stood for Vickers Civil, echoing the 'DC' precedent set by the Douglas corporation of the USA, builders of the DC-1, DC-2 and DC-3 Douglas Dakota the latter also bought by BEA, and of a similar configuration to the Viking.
 
In 1942, the Admiralty expressed an interest in developing a single-seat jet-fighter flying boat, and in 1944 Saunders-Roe received an order for three prototypes. On 15 July, 1947, the SR.A1 (nicknamed Squirt by the workers) made its maiden flight at Cowes - the world's first, and only, jet flying boat. It is still the fastest flying boat ever built, capable of speeds of over Mach 0.8.

It was quite a large aircraft for a fighter, yet was extremely manoeuvrable. At the 1948 Farnborough air display, it caused a sensation by being flown inverted a few feet off the ground. The residents of the Isle of Wight had by then got used to seeing it upside down around their skies. Three were built, and they were the first British aircraft to be equipped with an ejector seat. However, the war was over and defence budget cuts meant that the Admiralty was unable to afford the aircraft. It remained a warplane without a war.

One survives today and can be seen in the Southampton Hall of Aviation.

sra1gk1.jpg
 
jeroen1971 zei:
Mooie rookpluimpjes in the sky,...
Ik gok op een Scramjet, die mooie testmodelletjes van de US (die evenvaak niet als wel gedaan hebben).
Am i close ? ? ?

Very close, oftewel de Aurora.
t Pentagon geeft daarvan geen foto vrij,
misschien daarom dat t forum even een storing had direct na mijn posting? ;)

Sry Jan, ik had de draad niet gerefreshed, we heben bijna tegelijk gepost.

Zal t niet meer doen :bye:

Verder met de wakkere Pjottrr
 
Arsenal-Delanne 10-C2
This was an innovative two-seat fighter. It was of tandem-wing configuration, with a front gull wing on top of the mid-fuselage, and a low-set wing with wingtip fins and rudders in the tail position. It flew after the occupation of France by Germany, and was taken to Germany for testing.

Heb geen andere afbeelding gevonden dan wat hierboven al stond.

Nieuwe opgave volgt...
 
Dat is dus al het derde plaatje dat Imageshack weigert te vertonen op deze pagina...
Hoop niet dat ze daar aan hun eigen succes ten onder gaan. :(
 
Ik zie een turbine-eend! :D
Deze Imageshack server doet het dus wel....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top