FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als de professor voorstelt een vliegtuig te bouwen, dan zeg je geen nee natuurlijk. Dan haal je samen alles uit de kast om een prachtig snel vliegtuig te bouwen en de eerste Europese airliner met een intrekbaar landingsgestel.
En niet alleen daarom was het een geslaagd project ... uiteindelijk zijn er meer dan 40 stuks gebouwd en in gebruik genomen door de nationale luchtvaartmaatschappij.

trivia20.jpg

Tip ... niet op de E letten!

Doen ik dit toestel zag dacht ik meteen aan Professor Hugo Junkers. :)
Deze airliner heb ik al eerder gezien. Maar de naam ben ik kwijt.
Morgenochtend schiet het me wel te binnen. ;)

Johannes

De ontwerpers (Professor... studenten?) van deze airliner zijn volgens mij geinspireerd door de Ju 60.

Johannes

Laatst bewerkt:
Ik denk het niet, want deze airliner had zijn maiden een maand eerder dan de Ju60.

Het was inderdaad een project van een professor en zijn studenten, van een luchtvaart instituut.

Misschien waren ze wel geinspireerd door de Lockheed Orion? ... hoewel, in dit land wisten ze niet zo veel van wat er over de grenzen gebeurde.

We hebben weer eens een lastige, he? ;)

Laatst bewerkt:
Weer gevonden ... de Russische "Kharkov KhAI-1" hebben er 40 van bij de "Аэрофлот" gevlogen ... ontworpen als examenwerkstuk bij het "Kharkov Aviation Institute", onder begeleiding van professor Iosif Grigorievich Neman ... met hier http://www.ctrl-c.liu.se/misc/RAM/khai-1.html "the story off"

Laatst bewerkt:
Zelfde kistje (ook weer overgespoten door mij) uit een andere hoek ...

vliegtuig-03.jpg

De fabrikant ziet "binnenkort" een grote vervangingsmarkt voor éénmotorige vliegtuigjes ... en denkt door (hun bewezen) efficiënte en kwalitatief hoogwaardige manier van produceren daar een graantje van mee te kunnen pikken, en hoewel het project al weer enige jaren geleden gestart is heeft de fabrikant geduld, veel geduld (en natuurlijk ook genoeg geld, veel geld ;-))...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back