FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voorloper van een bekend pioniersvliegtuig. De serieproductie (voor zover je daar toen van spreken kon) kreeg de naam van de dochter van de ontwerper.

trivia26.jpg

Zelf kende ik de Gastambide-Mangin nog niet, maar ik denk dat ik 'm met die omschrijving ook wel gevonden had, ja.

Key is weer.

De volgende word denk ik een moeielijke.
Ik kan er zelf bijna niets van terugvinden ,behalve de foto het bouwjaar en plaats en naam .
Maar het ziet er zo een bijzondere constructie uit dat ik het toch maar geplaatst heb.
Als eerste tip het is ouder als men op het eerste zicht zou denken.

Uploaded with ImageShack.us

De tweede is van hetzelfde jaar
Maar die dat ik toon was blijkbaar wel sucksesvol er is zelfs een patent op verkregen.

Nog een tip
het is geen europees toestel maar heeft wel een naam die zeer typisch is voor een bepaald europees land.

Schmidt

Bruno Hermann Schmidt/U S Aerial Navigation Co, Homestead NJ.
Schmidt (Sandra Seino coll)

1911 = Old photo shows a large, rounded, startlingly modern fuselage for its day, using what appears to be almost geodesic construction, with chain-driven twin tractor propellers. Granddaughter of Schmidt by marriage, Sandra Seino adds: During 1910 and 1911 this aircraft was built in a shop adjacent to Mineola Field NJ. The design was basically sound and the plane performed well beyond expectations. In Jan 1912, US Patent #596448 was granted to the aeroplane per notification from Munn & Co, Patent Attorneys, NYC, but no other data were found.

schmidt.jpg

Deze opdracht is voor google te moeilijk.
Ik heb vele trefwoorden geprobeerd tot hoelahoep aan toe, maar nee geen resultaat.:(
Het ergste vind ik nog dat ik deze mislukking ooit heb gezien.:rolleyes:

Johannes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back