FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja, wat moet ik daar nou weer mee? Het is een Lockheed, Constellation is ook goed, maar het is een NC121-K. Nou ja, ik heb geen idee en wat maakt het uit? Dicht genoeg in de buurt, dus laat maar een volgende zien. Nog één keer de imposante Lockheed NC121-K Constellation:

lockheednc121kconstellavp4.jpg

Geen idee, Niek.

Het is inderdaad een Connie en er wordt tussen haakjes opgegeven, dat het een (verbouwde?) L-1049 is. Toch maar eens wat luchtvaartgeschiedenis gaan studeren.

Als Bruno niet met een nieuwe op de proppen komt is de beurt aan Airbus.

aj neen corrien is me just voort :( ha, dat komt door mijn kapotte hand in het verband, ik kan der trager door typen :( :P

greets

Tja, ik typ altijd maar met 2 vingers :oops: . Maarre, het is echt de bedoeling, dat jij de volgende geeft. Die van mij raden ze toch altijd binnen een paar minuten, dus wees mijn gast...

ok hartelijk bedankt corrien :D

hier is de volgende dan maar:

leduc10fi1.jpg

greets!

Hé, die Rene Lorin heeft in 1912 de ramjet uitgevonden! Een machtig geluid geven die dingen, je kunt het zelfs voelen. Dit zal dus ook wel een ramjet zijn, maar welke?

Dat is de Franse LeDuc 10 een toestel waarmee men proeven heeft gedaan met Ramjet motoren. Ik kan er echter nog geen goed plaatje van vinden, ik zoek nog even verder en zal ook een nieuwe opgave plaatsen.
Even geduld a.u.b.
Sjips, weer te laat!

dat zou een lockheed yo-3 moeten zijn

Manufacturer: Lockheed
Base model: O-3
Designation: YO-3
Nickname: Q-Star
Designation System: U.S. Tri-Service
Designation Period: 1962-Present
Basic role: Observation
Status: Prototype

weinig ander foto's gevonden
LGMLK4812_L.jpg

Voor de nieuwe opgave een kleine uitleg. Ik zag dit toestel in Zwitserland en herkende het niet en een turbo-prop pusher zie je niet vaak dus net zo lang gereden tot ik er bij was om te vragen wat het voor toesetel was

PICT6549.JPG

normal_PICT6550.JPG

normal_PICT6551.JPG

normal_PICT6555.JPG

normal_PICT6561.JPG

ps die zelfde dag zijn we op bezoek geweest bij Pilatus Stans (voor de rest van de vakantie geen vliegveld meer mogen bezoeken :wink: )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back