FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet niet of deze al geweest is .....
xxxx.jpg
 
Volgens mij is dat deze:

raaduo8.jpg


En als ik de juiste naam bij het juiste plaatje onthouden heb is het de Vertol VZ-2

[edit]Oeps, als je de plaatjes onder elkaar ziet zijn er weinig overeenkomsten, behalve dan dat het een Nasa Vtol vliegtuig is.[/edit]
 
Ryan VZ-3RY cq. Ryan Model 92 Vertiplane

The Ryan Model 92 Vertiplane, or VZ-3RY, was built for the US Army under technical direction of the US Office of Naval Research, for the study of stability and control of aircraft of deflected slipstream principle. It was powered by a single 785 shp Lycoming engine mounted in the fuselage, driving two wing-mounted 3-blade airscrews. The slipstream from the props was contained by large wing endplates and deflected downwards by large flaps.

Conventional controls operated spoilers on the upper surfaces of each wing, the rudder, elevator and variable-incidence tailplane. A jet deflection nozzle at the rear of the tailpipe, coupled directly to the pilots controls, imparted yaw and pitch movement. With the flaps lowered, sideways movement of the control column varied propeller pitch differentially for roll control.

Taxi trials began on 7th February, 1958, with the aircraft originally having an enclosed cockpit and taildragger configuration. A tricycle undercarriage was added in the initial test stages. Near vertical takeoff, hovering at various altitudes, and a number of transitions were achieved.

On its 22nd flight, the Vertiplane crashed following a sharp pitch-up through 180°, but it was rebuilt for further testing by NASA at Moffett Field, California.

ryan2_1.jpeg
 
Voor mij is het een "Loening OL-5" ......
  • The Coast Guard purchased three Loening OL-5 amphibians in October 1926, soon after Congress appropriated $152,000 to establish a permanent aviation detachment for the Coast Guard. These three amphibians, along with two Chance-Vought UO-4's, were the first aircraft purchased by the Coast Guard and their purchase marks the true "beginning" of Coast Guard aviation. Prior to this time the Coast Guard had merely borrowed surplus Navy aircraft.

    These three Loening's had been specially constructed for the Coast Guard and therefore differed from their Navy and Army counterparts. They had a strongly reinforced hull bottom and keel. The wing-tip floats were protected by special skids and they had higher rudders and extra fins to enhance directional stability and maneuverability. They also had increased fuel capacity. Additionally, these amphibians were painted with a "high-visibility-over-water-chrome yellow" that was developed specifically for the Coast Guard OL-5.

    The Coast Guard pioneered a number of activities and techniques in carrying out the service's missions using these Loenings. One of the most important for search and rescue was the experimentation in performing landings at sea. In support of law enforcement operations the Coast Guard armed the OL-5's with machine guns. The Coast Guard also experimented with air-ground communication utilizing pigeons! When that proved impracticable, they developed a battery-powered radio set capable of long-range reception and transmission. Additionally, the Loenings were even used to spot schools of fish for local fishermen.
 
ik neem aan dat dat goed is dus hier een nieuwe:


ik weet alleen niet of ie al is geweest, ik kon m niet zo snel vinden
 
...om maar eens te tonen dat een canard alleen zin heeft als het stabilo ver genoeg van de hoofdvleugel is geplaatst...
De maker, Hans Farner, maakte in de jaren 70 een voetstartbare zwever (vandaar dat ik ervan weet, Farner maakte deel uit van de zeilvliegtraditie) die nooit in de handel is gekomen maar alom lof oogstte vanwege de geavanceerde lijnen en materialen...
Bart
 
Tja, er waren er ook eigenlijk maar twee, die 'm onmiddellijk zouden weten. Ik had het plaatje daarom al 'Niek' genoemd...
 
de nieuwe dan maar


vliegtuig1xu9.jpg


En ja dit heeft gevlogen, er zijn zelfs filmpjes van. Helaas krijg ik het filmpje niet hier via imageshack ivm het file type dat niet herkend wordt Het is een .mov file.
 
Tja, ik dacht ook eerst aan een vliegende Ford Anglia, maar volgens mij is dit een andere:

fordanglia1.jpg


Ik heb ook nog gezocht naar een vliegende Trabant, maar kwam alleen deze Lada tegen. Blijkbaar wilde de eigenaar echt alles in één keer meenemen:

5ch1.jpg
 
Zijn dit verkapte vragen voor een hint?

Ala dan maar, het prototype is uit 1969.

en in juni 1962 stond er al een artikel van in het blad Popular Mechanics en wel 6 pagina's lang.

En het stuurt hetzelfde als die hemel luis.


Oh ja, een vliegende auto heeft deze meneer ook ontwikkeld................

vliegendeautofw2.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top