FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zal ik dan maar weer?

trivia02.jpg

Deze creatie heeft één keer gevlogen, heel kort en dat liep slecht af.

trivia03.jpg

Laatst bewerkt:
Niemand? Okee dan ... zie filmpie:

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/97Udr_1FkiI&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/97Udr_1FkiI&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

Laatst bewerkt:
Volgens mij heet dit vliegtuig de ''bonney gull'' (mja,.. dat staat op de vleugels, dus zo simpel zal het wel niet zijn? :D

(voor het geval dat ie wel goed gekeurd word,.. ik had deze nog gezien)
071107-F-1234S-019.jpg

is een ''tilt wing'' vliegtuig. is ontwikkeld om de toepasbaarheid van transportvliegtuigen voor korte startbanen te onderzoeken :)

Laatst bewerkt:
Volgens mij heet dit vliegtuig de ''bonney gull'' (mja,.. dat staat op de vleugels, dus zo simpel zal het wel niet zijn? :D

Het filmpje was het antwoord ... omdat ik geen reactie kreeg.

Evengoed prima dat je 'het stokje overnam'. Als Charger het goed had, dan is hij aan de beurt.

sorry voor de late reactie. wachte eigelijk nog op goedkeuring.

de-havilland-dhc-4-c-7-caribou.jpg

Groeten,

Ruben

(een ieder die bij eigenschappen kijkt, wordt bij deze uitgesloten van deelname :mrgreen: )

Dehavilland C-7 Caribou

De Caribou is een militair transportvliegtuig. Ze werd in 1956 ontwikkeld om vanaf korte en slechte banen op te stijgen en te landen. Deze zogenaamde STOL (Short Take Off and Landing) eigenschappen zorgden ervoor dat het vliegtuig aan bijna 20 landen werd geleverd. De Caribou bood plaats aan 34 volbepakte soldaten of parachutisten of 3050 kg vracht. Ze kon dit vervoeren met een kruissnelheid van 320 km/u over een afstand van ruim 2100 km. De USAF vond het zo'n prettig toestel dat ze het standaard STOL vliegtuig van de USAF werd. De USAF bestelde ruim 150 toestellen die gelijk naar Vietnam werden gevlogen om goederen, vracht en voedsel aan de militairen aan het front te leveren.

de Havilland Canada's third STOL design was a big step up in size compared to its earlier DHC Beaver and DHC Otter, and was the first DHC design powered by two engines. The Caribou, however, was similar in concept in that it was designed as a rugged STOL utility. The Caribou was primarily a military tactical transport that in commercial service found itself a small niche in cargo hauling. The United States Army ordered 173 in 1959 and took delivery in 1961 under the designation AC-1 which then changed to CV-2 Caribou.
The majority of Caribou production was destined for military operators, but the type's ruggedness and excellent STOL capabilities also appealed to a select group of commercial users. US certification was awarded on 23 December 1960. Ansett-MAL, which operated a single example in the New Guinea highlands, and AMOCO Ecuador were early customers, as was Air America, (a CIA front in South East Asia during the Vietnam War era for covert operations). Other civil Caribou aircraft entered commercial service after being retired from their military users.
Today only a handful are in civil use.

De_Havilland_C-7A_Caribou_USAF.jpg

Odin

Laatst bewerkt:
Zomaar even een replica er op zetten kan iedereen wel he. Zeg eens wat meer over het originele model, welke was de originele constructeur van deze replica?
Volgens mij weet je het zelf niet. :confused:

Vaak wordt er aangenomen dat de russische vliegtuigen onbekend zijn, het tegenovergestelde kan nl waar zijn :proost:

het is gemaakt en ontworpen door een russisch bedrijf
ontwerper kan ik niet vinden op de russische site :D
en volgensmij is het ook een redelijk nieuw ontwerp

Odin

Laatst bewerkt:

dit zal het zijn...
vooruit skyhigh

je mag nog eens een poging proberen:cool::cool:

mare....
lees eerst de eerste blz van dit draadje...

dus een foto met een verhaaltje, enkele wetenswaardigheden of een anekdote
dit zal waarschijnlijk wel opzoekingswerk vragen....;)

veel sucses
steffe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back