FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Communicatieprobleem

Hiermee hadden ze het communicatieprobleem eenvoudig kunnen oplossen.

image039klein.jpg


Johannes
 
Nog een foto waar op te zien is waarom de communicatie zo moeielijk was.
Tussen de twee kokpits zitten namelijk twee motoren .
Het vliegtuig was gebouwd door er twee van het vorige model op een heel rare manier samen te bouwen.


Uploaded with ImageShack.us
 
Thomas-Morse MB-4

Morse MB-4 1920 = Mail carrier. 2pOB; two 300hp Wright-Hisso H; span: 45'6" length: 25'5" load: 2010# v: 140/122/x (single-engine cruise: 100) range: 600. A centerline tractor/pusher engine nacelle pod in the middle, and twin fuselages from surplus MB-3s on either side, provided only bad characteristics—one fuselage tended to take off before the other, no communication between cockpits, excessive motor vibration, etc. POP: 1, never used in USPO service, scrapped 1921, and 3 to Army [AS64306, AS64373/64374]; the first one to McCook Field as P-172.

Johannes
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe opgave

Dit toestel verdient absoluut aandacht.
De ontwerpers van dit toestel werden geadviseerd door een uiterst bekwame gevechtspiloot.
Maar helaas is deze piloot vóór de eerste testvlucht tijdens een luchtgevecht verongelukt.
Een meisje heeft hem nog levend uit het wrak weten te trekken. Nog één keer opende hij zijn ogen en stierf daarna in de armen van het meisje.

079vw.jpg


Johannes
 
maar Albert is niet gestorven in dat toestel hoor;

Albert Ball - Wikipedia, the free encyclopedia



Hailer and his three companions hurried to the crash site. They saw no bullet holes in the wrecked plane. Richthofen was credited by the Germans with shooting Ball down; however there is some doubt as to what happened, especially as Richthofen's claim was for a Sopwith Triplane, not an S.E.5, which was a biplane. Given the amount of propaganda the German high command generated touting the younger von Richthofen, a high-level decision may have been taken to credit Ball's death to him.[56] It is probable that Ball was not shot down at all, but had become disoriented and lost control during his final combat,[23] the victim of a form of temporary vertigo that has claimed other pilots.[55] A young French woman had pulled Ball from the wreckage, and he died in her arms of injuries suffered in the crash; a German doctor later described a broken back and a crushed chest, along with other lesser injuries.[57][58] It was only at the end of May that the Germans dropped messages behind Allied lines announcing that Ball was dead, and had been buried with full military honours.[59]
Legacy
 
Laatst bewerkt:
Volgende is een vrij onbekende vliegtuigfabrikant, die maar maar een paar jaar bestaan heeft.
Het bedrijf is overgenomen door een bekent bedrijf.

tuut.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top