FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

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V22 Osprey

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The V-22 Osprey is an American joint service, medium lift, multi-mission tilt-rotor aircraft developed by Boeing and Bell Helicopters. The V-22 Osprey is powered by two Allison T406-AD-400 turboshafts which allow for vertical and short take-off and landing (V/STOL) with 24 combat equipped troops, dual-hook external loads up to 15000 lbs, cruise speeds in excess of 582 kmh, and a mission radius exceeding 200 nautical miles. The helicopter is self-deployable world wide with a ferry range over 3892 km. The normal operating range is up to 2224 km. The aircraft operates as a helicopter when taking off and landing vertically. The nacelles rotate 90 degrees forward once airborne, converting the aircraft into a turboprop aircraft. The aircraft can provide VTOL with a payload of 24 troops, or 6000 lbs of cargo at 430 nautical miles combat range, or VTOL with a payload of 8300 lbs of cargo for a range of 220 nautical miles. The tilt-rotor aircraft is available in three configurations for the US Joint Services Operational Requirements: the Combat Assault and Assault Support MV-22
for the US Marine Corps and the US Army, the long range Special Operations CV-22 for US Special Operations Command (US SOCOM) and the US Navy HV-22, for combat search and rescue, special warfare and fleet logistic support. The main cabin which measures 6 x 6 x 24 ft, is fitted with crash-resistant foldaway seats, arranged twelve on each side and inward facing, for 24 fully equipped troops. For the medical evacuation role the cabin can accommodate 12 litters (stretcher patients) and a team of medical officers. The cargo handling equipment includes a cargo winch and pulley rated at 2,000 lbs. Roller rails and shock absorbing cargo tie down rings are fitted on the cabin floor. The main door is on the right of the fuselage immediately behind the cockpit and a rear loading ramp door at the back of the fuselage is operated hydraulically with actuators.
 
Sorry, ik ontdek opeens dat deze niet gevlogen heeft. Foutje! Er komt een andere. Dit was de Canadian Car & Foundry V-1000, maar er is zelfs geen prototype van gemaakt.
 
Gyroflug SC01 Speed-Canard


Der Gyroflug SC01 Speed Canard ist ein zweisitziges deutsches Sportflugzeug aus glasfaserverstärktem Kunststoff. Es handelt sich um einen Canard (Entenflugzeug). Die Sitze sind hintereinander angeordnet.

Als Rumpf wurde der vordere Teil eines Kunststoff-Segelflugzeuges, der Grob_G_103 Twin Astir, verwendet. Im Vergleich zu Rutans Eigenbaukonstruktion ist das Flugzeug leistungsfähiger, dennoch aufgrund des Entenflügels stallsicher. Das Flugzeug wird durch einen Kolbenmotor mit einem Schubpropeller im Heck angetrieben. An den Enden der Tragflächen befinden sich Winglets, die auch die Seitenruder tragen.

Das Flugzeug verfügt über einen mechanischen Sidestick, sowie über einen Kolbenmotor, der den Schubpropeller antreibt.

Eine Besonderheit stellt das Fahrwerk dar: Die beiden hinteren Fahrwerksbeine sind starr und mit einer aerodynamischen Radverkleidung versehen, während das Bugrad einziehbar ist. Um das Ein- und Aussteigen zu erleichtern, kann es auch am Boden wieder eingefahren werden. Die Speed Canard ruht dann auf einem kleinen Gummipuffer, der an der Aussenseite des Bugfahrwerks angebracht ist.
 
Su-47 (S-37) Berkut Experimental Fighter Aircraft, Russia

The Sukhoi Design Bureau of Moscow, Russia has developed the Su-47 (previously called the S-37 Berkut or Golden Eagle) fighter aircraft, which first flew in September 1997. Su-47 is in a forward swept wing configuration and uses a highly unstable triplane (with three main lifting surfaces) aerodynamic configuration. The Su-47 completed the first stage of flight trials in December 2001. In May 2002, Sukhoi was selected as prime contractor for the next-generation Russian PAK FA fighter programme. The PAK FA will be a development of the Su-47 but without the forward swept wings.

img7wv6.jpg
 
Wel een apart toestel met 2 counterrotating propellors.

ps een heeeeeeeeeeel leuk draadtje trouwens. Ik heb ook al een paar fototjes klaar staan maar ik moet eerst een goed antwoord geven op het goede moment :wink:
 
Hij's goed! En dat noemt-ie een visje. Wij natuurlijk allemaal zoeken op guppy :| . De 'shortnose' steur :

msturg.jpg
 
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