FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik me niet vergis is dat een ooievaar, de vogel ervoor ken ik niet. :hammer:

Voor vandaag houd ik het weer voor gezien, anders gaat al mijn kostbare bouwtijd
verloren aan dit overigens leuke draadje. De winter is nog niet begonnen maar ook zo weer voorbij.
En dan moet het nieuwe spul wel vliegklaar zijn... :wink:

Cosmos trike

Fout. Vooruit, een beter plaatje:

flightjeffhuxmann120301ut8.jpg

Zeg Frodo, je had dan wel gezegd bovenaan deze pagina dat het een cosmos trike was... maar welke? En welke vleugel? :-)
Bart

Bdoets schreef:

Zeg Frodo, je had dan wel gezegd bovenaan deze pagina dat het een cosmos trike was...
Maar welke? En welke vleugel?

Dat is een beetje wat ik persoonlijk minder leuk aan dit draadje vind.
Als een vliegtuigtype me niet aanspreekt heb ik er geen lol in om er naar te
zoeken, en voor mij zijn kisten uit de pioniersdagen van het vliegen, ulv's,
airliners en helicopters totaal niet interessant.

Dus ben ik afgehaakt bij pagina's vol varianten op de cosmos trike. :wink:
Shoot me, ik zou niet weten welke vleugel of welke ondersoort.
Kan je wel wat linkjes geven waar je 'm vast kunt vinden Bart ....:P

Nee hoor, ik ben het volledig met je eens, en dan ben ik nog redelijk bekend in dat wereldje; een trike is een trike, punt. Er stond een smiley achter hoor! :-) (en nu weer...) En dan ben ik door mijn zeilvliegen nog tamelijk bekend met trikes en de vleugels erboven. Doorgaans moet ik gewoon even kijken welk merk erop staat...
Kisten uit de pioniersdagen vind ik vaak wel leuk, drie-assig bestuurde ULV's veelal ook, maar airliners en helicopters doorgaans niet. Er zijn trouwens ook heel veel autogyro's die als druppels water op elkaar lijken.
Af en toe laat ik het draadje voorbij gaan als het een model betreft dat me óf niet voldoende aanknopingspunten geeft, óf dat ik als type niet interssant genoeg vind.
Bart

Tja, op het eerste gezicht een tiger moth... maar de instap is wat ruimer. De tiger moth heeft neerklapbare luikjes om de instap te vergroten.
Is het een DH-60T Moth Trainer?
Bart

Kennen jullie de Nederlandse versie van de Tiger Moth? Toen ik in de jaren 60 zweefvloog op vliegveld Hilversum waren er daar een heleboel van. Bij die toestellen was het kielvlak naar voren doorgetrokken, in een rechte lijn tot vlak achter de achterste cockpit. Dus niet meer dat kenmerkende DeHavilland kielvlak... als ik me goed herinner was dat een Nederlandse toevoeging ter bevordering van de stabiliteit of zo... en stond het bekend als "beddeplank" of zoiets.
Overigens, dat is toch geen lol... een 80% schaal kopie van het origineel te gaan onderscheiden. Dat is wat Frodo eerder ook al bedoelde...
Bart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back