FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jan,

Volgens mij is dit de PIEL CP80 (CP801).
cp80.jpg

Een Frans tour/race kistje dat nog steeds gebouwd wordt. Ooit wel eens één op Hilversum gezien, maakte een behoorlijke hoeveelheid herrie, ik dacht eerst dat er een veel grotere kist aan kwam :roll: Snel was hij wel, zeer snel 8O

Dit is de volgende opgave, is niet moeilijk denk ik.

Dat is de Piaggio P 180 Avanti.
Een heel mooi vliegtuig dat ik ook een keer in het echt heb gezien. Als ik het me goed herinner was dat op vliegveld Lelystad of was het Weert/Budel?

Klik HIER om een foto van deze kist te zien.

Dit is de volgende opgave.

Lancaster?

(Gokje van een botenman. Er is kort geleden een Lancaster opgegraven hier vlak in de buurt (Het buurtschap Zuna, iets noord van Rijssen)
Dacht me te herinneren zo een vliegtuig op de plaat bij de opgraving gezien te hebben.)

Wim

Volgens mij is het de PT17 Boeing Stearman, alleen is het landingsgestel een beetje anders dan ik meestal zie, zie ook de foto hieronder.
De kist "van Richard" zou een "Civil version" kunnen zijn, deze hadden een wat lichter uitgevoerd landingsgestel.
stearman3.jpg

Als dit juist is ga ik een volgende "opdracht" zoeken.

Mijn eerste indruk is ook een stearman maar de motor/uitlaat, het landingsgestel, de aansturing van de bovenste rolroer (die extra spijl ) ik weet het niet zeker of het wel een Boeing stearman is.

Ik heb ook nog even gedacht aan de WACO Tapperwing maar die is het toch ook niet. Die kist is te klein en het landingsgestel klopt niet. Er staat wel dezelfde motor op. Maar het richtingroer klopt bij nader inzien ook ook niet. Mmmm, lastig.
Airplanes12.gif

Ernst,
Het is beslist géén one-of-a-kind, er zijn er vele van gemaakt, maar laat ik zeggen in Europa geen bekende kist zoals de Stearman.
Dus nog even verder zoeken.

Overigens is het Taperwing , met éne P.

Ook maar eens een gooi doen: een Naval Airforce Factory N3N?

Hier eentje, die blijkbaar een onderhoudsbeurtje nodig heeft:

n3n_pre.jpg

En hier erna:

n3n_010528_103.jpg

Wat staat er op de staart van jouw kist, Richard? N3N-2?

Hier een plaatje van een N3N met op de staart N3N3. Staat dat laatste cijfer soms voor een versie- of motor-type? Deze heeft in ieder geval een ander motor.

september1us9.jpg

Jan,

Haha, scherp gezien! Ja dat issie! (ik was nog ff van plan geweest die letters weg te poetsen, mja...
Volledig heet hij de Naval Air Factory N3N-3. Toch een 1000 stuks van gebouwd en vrijwel onbekend in Europa!
Vliegt echt erg leuk dat ding, echte taildragger, dus ook met het landen.....

http://www.warbirdalley.com/n3n.htm kun je alles over hem lezen

Het een trainer die speciaal voor de navy destijds ontworpen en gebouwd is geweest.

Ik kon dat ook pas lezen nadat ik 'm had gevonden, hoor. Aangezien de bladzijdenteller in dit draadje een beetje in de war is, heb je m'n antwoord op de vorige bladzijde blijkbaar niet gezien.

Nieuwe opgave. Een leuk modelletje met een even leuke naam:

yyymm9.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back