FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Haaa eindelijk. Goeie zet Commander Clumsy. :music:

De Consolidated B-32 Dominator werd op dezelfde tijd gebouwd ald de B-29, naar een zelfde vraag van de Amerikaanse Defensie voor een zware lange afstands bommenwerper. Lockheed en Douglas dingden ook mee, maar haakten al in een vroeg stadium af en hun ontwerp van resp de XB-30 en XB-31 bleven enkel op de tekentafel. Met de B-32 werd wel verder gedaan als een back-up als Beoing zijn B-29 zou falen. De B-32 werd wel gebouwd maar had zware problemen in het ontwerp en Boeing won met hun welbekende B-29.
Uiteindelijk hebben er maar enkele B-32's het einde van WWII meegemaakt en alle andere orders werden gecanceled. De motoren op de B-32 waren hetzelfde als op de B-29. Geen enkel van de gebouwde toestellen bestaan nog.

Laatst bewerkt:
TskTsk1.jpg

Ik wil geen spelbreker zijn, maarre... moesten het niet altijd bemande toestellen zijn? :confused:
Ik meen zoiets gelezen te hebben in het begin van het topic..

Scheidsrechter Steffe?

EDIT: Of het moest een vliegtuig voor blinde piloten zijn, natuurlijk :mrgreen:

Laatst bewerkt:
Ik wil geen spelbreker zijn, maarre... moesten het niet altijd bemande toestellen zijn? :confused:
Ik meen zoiets gelezen te hebben in het begin van het topic..

Scheidsrechter Steffe?

Geen punt, dit is een Raptor, kunnen we weer verder met een bemand vliegtuig ;)

Raptor project werd getrokken door BMDO, Ballistic Missile Defense Organisation. Bedoeld om raketten te onderscheppen dus.
Raptor zou raketten aan boord hebben, zo ver is het echter nooit gekomen, project is in 1993 geschrapt. :p

OK, heb even gezocht, voor zover ik het gevonden heb is deze nog niet voorbij gekomen :xmas:
Heb in de regels niet gevonden dat het een oude kist moet zijn, is dit keer dan ook niet het geval, komt ie:

naam_uiteraard_aangepast.jpg

Alles mag zolang er maar mensen in kunnen (dacht ik toch) en het ooit echt gevlogen heeft.
En als er gephotoshopped wordt moet dat 'professioneel' gedaan worden, volgens de scheids :D

Ik dacht iets in de richting van een Mooney Mite maar dat was dus mis...
Lijkt me wel een Experimental/homebuilt.

Laatst bewerkt:
Ik wil niet lullig zijn, maar Mijnheer Rob had het NIET bij het juiste eind wat de Raptor betreft.....

(maar ik ben de flauwste niet, laten we maar verdergaan met de volgende opgave)

p.s. Het was een D2 van Scaled Composites a.k.a. de "Demonstrator 2"...
The Scaled Composites Demonstrator 2, or D-2, takes to the skies over Mojave. The D-2 could fly piloted (!!!) or remotely piloted and in 1996 was linked to NASA's Tracking and Data Relay Satellite System to successfully demonstrate over-the-horizon communication capabilities between the aircraft and ground stations 2,000 miles apart.

Laatst bewerkt:
Ik wil niet lullig zijn, maar Mijnheer Rob had het NIET bij het juiste eind wat de Raptor betreft.....

(maar ik ben de flauwste niet, laten we maar verdergaan met de volgende opgave)

p.s. Het was een D2 van Scaled Composites a.k.a. de "Demonstrator 2"...
The Scaled Composites Demonstrator 2, or D-2, takes to the skies over Mojave. The D-2 could fly piloted (!!!) or remotely piloted and in 1996 was linked to NASA's Tracking and Data Relay Satellite System to successfully demonstrate over-the-horizon communication capabilities between the aircraft and ground stations 2,000 miles apart.

Oops, sorry Henry, dacht dat ik het bij het juiste end had... :-(
Hieronder een plaatje van de Raptor waar ik het over had, oftewel de "Raptor Demonstrator" of de "D2" Het zit allemaal in de naam dus ;)

Piloot kon inderdaad mee, niet in het toestel, maar erbovenop (als op een motor).

raptor.jpg

Bron : Missile Scrapbook

Het plaatje van Henry ter vergelijk:
wtfxj5.jpg

Toch wel enige gelijkenis...

Kappa KP-2U Sova
Geen 100%, maar ik keur 'm goed :D
Ik bedoelde de Jihlavan Rapid 200-1, Kappa is volgens mij de Amerikaanse importeur, ik weet zelf niet exact hoe dat zit... :confused:

Ik weet ook niet of er verschil zit tussen de KP-2U en de Rapid 200, laat staan of de juiste plaatjes altijd gebruikt worden ;)

Het aandrijfsysteem van het toestel waar ik op doelde is experimenteel, iemand een idee???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back