FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
de "Elektro-Klapptriebwerks-Motorsegler" ‚ "Air Energy" AE-1 Silent of de "DG Flugzeugbau Gmbh" HDG-808E (ook Geëlectrifiseerd) ......

Een Ventus, Nimbus of Discus met het "Turbo-Antriebssystem" van Schempp-Hirth-Flugzeugbau .....

En anders is het vast een "Alexander Schleicher, Schempp-Hirth, Szybowcowe Zaklady Doswiadczalne (SZD), Glasflügel, Rolladen-Schneider, Glaser-Dirks (DG), Scheibe, Wassmer, Grob, Lak Sportine Aviacija, Centrair, IAR Brasov, LET, Eiri/Lehtovaar, MDM, Caproni, Diana Sailplanes, Eta Aircraft, Issoire Aviation, Lange, Messerschmitt-Bölkow-Blohm, Pilatus, Start + Flug, Stemme" met hulpmotor (of een kist die daar sterk op lijkt) ....

Laatst bewerkt:
Die zweefgevallen zien er ook echt allemaal hetzelfde uit .... en ook de uitklap-hulpmotortjes zijn ook bijna allemaal 2 cylinder Solo's ... een (duidelijk) hint zou welkom zijn ...

Volgensmij is dit de ETA
Day1d.jpg

ik herkende 'm aan de 2e foto, die is al eerder langsgekomen :D

Skyhigh

ETA? Is dat een typenaam van een zwever?

Beide volgens mij, kijk hier maar eens :cool:
Lijkt erop dat skyhigh gelijk heeft, die vogel heeft ook een aandrijfsysteem. Knik in de vleugel lijkt toch zo te horen...

Lichtgewicht zwever met 30.9meter span. Kijk maar eens goed naar tweede plaatje, reden waarom ie zo licht is ;)

800px-Marzinzik02_-_ETA_-_GFDL.jpg

17041_1051560721.jpg

handig dat je al vliegend je bloeddruk kan meten... :-)
Maar die bovenste heet D-Keta, niet Eta. En wat is nou de merk- en typenaam??
Ah, laat maar - heb nu de website aangeklikt...
Bart

Ik denk niet dat Rhelie de winglets bedoelde, maar gewoon het feit dat de vleugel zelf zover doorbuigt dat de gegenereerde liftkracht nog maar ten dele omhoog is gericht, maar voor een belangrijk deel naar binnen....
(Waardoor ze overigens dus nog extra zullen doorbuigen...)
Bart

Waarschijnlijk omdat een gebogen vleugel nog altijd beter is dan geen vleugel?
Ook rekening houdend met het feit dat als je een stijve vleugel bouwt hij heel breekbaar wordt of dat je de constructie veel te zwaar moet maken..

Ja, hij heet ETA, naar de Griekse letter. Jij bent om een volgend toestel te plaatsen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back