FORUMLEDEN met TECHNICITEIT in de aderen....."instrumenten"

En dan is 1865 ook verklaard in dat jaar maakte de firma Justus Roe & Sons in Patchogue, Long Island, New York (USA) zijn eerste rolmaat ... de "oer" versie van onze huidig rolmaat werd in 1868 gepatenteerd door Alvin J. Fellows ... maar het zou nog 70 jaar duren voor dit meetinstrument een succes werd ...

jippie ik heb hem ,na wat scheel ernaar te kijken heb ik hem .
een rolmaat
en wel de klinken van het haakse lipje .
nu snap ik de 1 erbij.
wiebe.
Yep.
Succes met de volgende.

Het is een erg universeel meetinstrument.

Dat lipje zit er niet zomaar los aan, het kan de dikte van het lipje op en neer bewegen.
Het heeft als doel om het begin van de rolmaat ook op 0 te laten beginnen.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
beste kollega's

een macro foto van een rolmeter is wel mooi.....
en goed gevonden....:cool::cool::cool:

mare........
nu terug naar de roots van het draadje.....

dit draadje gaat wel specifiek over:

Zowel in de scheepvaart in de luchtvaart zijn wij afhankelijk van instrumenten..... (vb om de koers aan te houden, bewaking en sturing van voortstuwsystemen, navigatie, diepte en hoogtemetingen, detektie systemen, waarschuwings-systemen....telecommunicatie...optische meetinstrumenten, ....)

Daarom dit draadje...speciaal voor de techneuten onder ons.......:cool::cool:
Een draadje over instrumentatie (in de ruimste zin van het woord….) in de marine, zeilschepen, oorlogschepen, passagiersschepen, onderzeeers, vliegtuigen, raketten, ....enz..enz...

:cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool:

wiebe
het is aan u
plaats maar een mooi plaatje, rekening houdende met bovenstaande

veel sucses

steffe

Dat word moeilijk vanaf deze kant .
ik geef graag het stokje verder,wacht ik heb wat gevonden .
sailer.jpg

groeten wiebe.

een radio voor op zee?? de opvolger van de morse code?

kan volgens mij alleen ontvangen en niet meten :P

wiebe

dit is een mooi toestel
en volgens de roots van dit draadje
ik blijf even op de achtergrond......varen

een tip voor de kollega's

SSB

zoeken maar

steffe

een tip ja hij kan alleen ontvangen ,
en jawel hij is specifiek om te meten cheeta

Laatst bewerkt:
Ondertussen in me niet meer helemaal duidelijk wat de bedoeling van dit item is. Gaat het om instrumenten gerelateerd aan lucht- en scheepvaart, of gaat het om (meet)instrumenten in het algemeen. Daar ging ik eerder van uit.

Ondertussen in me niet meer helemaal duidelijk wat de bedoeling van dit item is. Gaat het om instrumenten gerelateerd aan lucht- en scheepvaart, of gaat het om (meet)instrumenten in het algemeen. Daar ging ik eerder van uit.

Zowel in de scheepvaart in de luchtvaart zijn wij afhankelijk van instrumenten..... (vb om de koers aan te houden, bewaking en sturing van voortstuwsystemen, navigatie, diepte en hoogtemetingen, detektie systemen, waarschuwings-systemren,
..telecommunicatie...optische instrumenten, ....)

steffe

PS: ik heb geprobeerd om de titel van het draadje aan te passen maar dit lukt niet.....instrumenten ipv "meet" instrumenten....
.moderator ??)

Back