FORUMLEDEN met ZEEWATER in de aderen...."vreemde boten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Neee Steffe mis !

Ik zal een tipje geven, het is een vaartuig van de marine en heeft iets met mijnen.

weggevertje...

ik weet niet of het nog steeds wordt toegepast, maar zou kunnen dat dat voor zogenaamd degaussing is?

ik kan de boot tot nu toe niet vinden... lijkt op een duikboot en die strips als dat degaussing is, kan het een soort mijnenveger zijn voor WW2 mijnenvelden... maar is ook maar een wilde gok.

ik weet niet of het nog steeds wordt toegepast, maar zou kunnen dat dat voor zogenaamd degaussing is?

ik kan de boot tot nu toe niet vinden... lijkt op een duikboot en die strips als dat degaussing is, kan het een soort mijnenveger zijn voor WW2 mijnenvelden... maar is ook maar een wilde gok.

Zijn die zeemijnen van de ww2 wel zo echt gevoelig voor het magn veld van een boot ?
kvraag mij af of een kompasnaald al zou reageren indien het op 3 meter van een bootromp zou staan.....

steffe

Kuperus heeft het goed :
Koninklijke Marine

Op maandag 3 april is bij Scheepswerf Visser een zogeheten drone te water gelaten.
Dit is een onbemand werkend vaartuig waarmee de Koninklijke Marine zowel
magnetische als akoestische mijnen onschadelijk kan maken.
De 20 meter lange en 56 ton zware drone is een proefmodel waarmee in mei bij Kiel
eerst uitvoerig zal worden geëxperimenteerd, voordat tot seriebouw wordt overgegaan.

Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.havendenhelder.nl/pictures/havendenhelder/news/06-15-standbyboten_damen.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-URVGELMY.jpg

Alleen kon ik zelf niet terug vinden over welk jaartal men het hier heeft, en het zal wel niets geworden zijn want je leest er verder niks over.
Het zal wel verkwisting zijn geweest van onze belastingcenten.

Kuperus voor jou de volgende opdracht.

Brandaris

misschien een wat makkelijkere?

dolphin.jpg

wat is dit?

Ik heb hem gevonden,
De Seabreacher is een onderzeeër geïnspireerd op dolfijnen. Het gevaarte kan een snelheid bereiken van 72km/u boven water en onder water is dat de helft. Het vaartuig heeft zoveel vermogen dat het uit het water kan springen.

Een echte duikboot is het overigens niet, aangezien de verbrandingsmotor zuurstof nodig heeft om te kunnen werken. Deze zuurstof wordt via een snorkelsysteem aangevoerd en als je zo diep gaat dat de snorkel onder water verdwijnt houdt de motor er mee op. Een automatisch systeem zorgt er dan na 20 seconden voor dat je weer naar de oppervlakte terugkeert. Om in dit waterracemonster te mogen varen moet je overigens wel zo’n 37000 euro meebrengen. Daarvoor krijg je wel een cool uitziend vaartuig met twee zitplaatsen, een motor met 175pk (er is ook een 250pk versie) en een cockpit die ook op de F-22 lightning II straaljager zit.
seabreacher2.png

Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.gezemel.nl/wordpress/images/Dolfijnboot_E828/seabreacher1.png

Ik ga alvast een nieuwe zoeken, Brandaris

Ik vind dat de Kalos aangezien deze in deze kleuren rond heeft gevaren.
Dit is de voormalige 108,

En dat ze daar ligt.. is het pure toeval dat ze ging vanken om de kop in de verf te zetten.. :D Mooi gezichtje zo hea.. Hoe mooi die kop wel niet in de verf zet! Godsie!

Is het ja?

Ja ?

nou.. ?

Vertel het is :D.

Ahh toe nou.. :(

Armando heeft het goed., alleen een mooi gezicht is het niet ! een boot hoort in het water en niet op het strand!!

The 1974 built KALOS seen hard aground in Nigeria (??),
this Smit Lloyd 100 class vessel is built as the SMIT
LLOYD 108 at the Van der Giessen-De Noord yard in The Netherlands under yard number 898,
renamed in
1995 in SMIT-BJORN J and in
1996 in SMIT CURACAO,
in 2004 sold again and renamed in CARLOS followed by KALOS in
2005 and the vessel is at present owned by Petramar Management SA

Mando jou beurt !

groeten, Brandaris

Mando, sloopboot !
of wil je ook de naam?? Smit Hunter is het !

verzin even een nieuwe en verander dan de naam van de foto.

groeten, Brandaris

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back