Foto`s FG Formule 1 competition 1:5 in aanbouw "upd

• Topicstarter Topicstarter Marc Martens
  • Startdatum Startdatum
Zo dat het enige zijn? bij de Harley Davidson maakt men ook gebruik van het zelfde systeem er zal best wel een andere reden zijn dan alleen de opstellin ten opzichte van elkaar.

wie weet er nog meer over te vertellen

poeki

FG is bezig om de auto te voorzien van tandwielaandrijving zoals gebruikt wordt in b.v. de RS5 F1. Het is alleen wat op de lange baan geschoven door de ontwikkeling van de 4wd buggy. Lees anders dit stukje maar even: http://www.fgdriver.de/phpbb/viewtopic.php?t=11194.
Ik rij zelf nu ruim een jaar met een F1 en heb tot op heden geen klachten over deze manier van aandrijving, vind het zelfs wel mooi dat je de auto bijna niet hoort uitrollen, de riemaandrijving is stil en voor mij als hobbyrijder zeer onderhoudsvriendelijk. Ik heb voor de zekerheid wel beide riemen op reserve, maar tot op heden nog niet nodig gehad.

Bedanknt voor de reactie echter de vraag ging over wat de voordelen van een getande riem t.o.v. twee tanwielen tegen elkaar zijn.
De vraag houd mij al langer bezig. Maar volgens mij is het zo: Wanneer de tandwielen/aandrijfriem door de motor worden aangegrepen slaan de tandwielen met zoveel kracht in elkaar zodat de vertanding iedere keer als dit gebeurd een tik krijgen en dat dit een reactie heeft op de vertanding en daardoor als het ware opgevreten wordt
Dit in tegenstelling bij een getande riem vele malen kleiner is gezien de elasticiteit en de duurzaamheid van de riem amen

poeki

de riem geeft je dan weer meer wrijvings verliezen
plus moet je zien dat je tanden zo goed als geen speling hebben , en dat ze perfect uitgelijnd zijn
dan gaan ze heel lang mee

Om een discussie over techniek te starten omdat ik heelveel kwijt ben door omstandigheden zie je ik weet het nog wel maar als het moet tast ik in het duister erg lastig is dat. We zijn op de site om van te leren nietwaar??
Het komt geregeld voor dat als iemend een vraag stelt en hij/zij niet de juiste benaming weet of het moeilijker weergeeft er arrogante reactie's op sorry dat ik het zeg hoor. Maar laten we iedereen in z'n waarde laten des te meer kunnen we van elkaar leren. Mocht ik te ver zijn gegaan zeg ik alvast MAXIMA MEA CULPA

poeki

MArc

Hoe is het afgelopen met de getande riem ik zag in een catalogugs van FG dat er een riemspanner op zat maar weet niet of het er standaad bij zit en gezien de prijs zou het wel moeten zijn dacht ik zo

poeki

dan zal ik die er meteen bij nemen al ik de wagen ophaal tevens lijkt het me verstandig om alles eerst goed te controleren in de winkel
Ik laat dan ook alles terplekke nakijken.
badankt voor de info van de riemspanner

poeki

Marc martens

ik zie dat je op de aandrijfassen bij de diff stofhosjes hebt moest je deze ook apart kopen?

poeki

dank u wel voor het antwoord ik heb alleen een andere snaarspanner besteld

Was lang afwezig...en hoorde dat er weer het een en ander gaande was op het forum....wat betreft FG Formule 1 competition....
Zal het voorlopig weer regelmatig controleren....op actuele vragen.... :wink: :wink:

Hij staat nog steeds te koop. :wink: ....dus bij eventuele interesse, hoor ik het wel... :!:

Marc Martens zei:
Hij staat nog steeds te koop. :wink: ....dus bij eventuele interesse, hoor ik het wel... :!:

he marc, stop je met F1, kheb de mijne ook verkocht en ben nu bezig
met een onroad competition te bouwen.

ik ben dus naarstig op zoek naar alu. delen voor achteras en aandrijving.

Back