Foto's LB-meeting 24-05-03

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door Jorrit, 24 mei 2003.

  1. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Dit heet 'Circus' :)
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Harold is ijverig aan het filmen... ;)
    [​IMG]

    Detail voeding Electro-LB
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Landen ging niet altijd even goed...
    [​IMG]

    Een LB-Combat kistje, bespannen met Mylar..
    [​IMG]
     
  2. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    stomme vraag misschien maar waarom zijn LB kistejes meestal met zon kort rompje?
    rc modellen lijken toch wat meer "schaal" meestal.

    zit hier een reden achter.
     
  3. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Heeft volgens mij met het 'moment' te maken.....
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    die voeding van die electra lb kist, gaat die via de besturingsdraden rechtstreeks naar het kistje? en kan hij dan ook de spanning regelen --> zie nl dat hij iets in z'n rechterhand houdt
     
  5. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Tuurlijk geen stomme vraag! Jij ziet iets, en wilt weten hoe dat zit...

    De kistjes waar jij op doelt zijn meest trainertjes en hieruit voortgekomen ontwerpen. Als je eens kijkt in de thread 'LB-meetings', dan zie je dat bij mijn stunter de romp al een stuk langer is. Wij zijn in de laatste 15 jaar bij onze ontwerpen steeds langere romphefbomen gaan gebruiken.

    Je moet niet vergeten, dat een LB-model in een heel klein stukje luchtruim heen en weer vliegt en dientengevolge ook akelig krap de bocht om moet kunnen (de grote broers van het combatmodel -de 2,5 cc F2D kisten- draaien loopings van 2,5 m diameter met 170 kmh...).
    Vroeger dacht men, dat het massatraagheidsmoment hiervoor de belangrijkste beperking vormde, dus men hield de romp maar flink kort. Dat dit de stabiliteit niet ten goede kwam hoef ik niet uit te leggen...

    Wat je ook op het verkeerde been kan zetten is het feit dat de vleugel in verhouding vaak veel groter is, noodzakelijk om bij de lagere snelheden toch voldoende lift te kunnen gegereren...

    Bij de kunstvluchtmodellen is de trend tegenwoordig naar steeds langere rompen. Het is dan wel zaak om achterin voldoende licht -en toch stevig- te bouwen om het zwaartepunt op de goede plaats te houden.
     
  6. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    V.l.n.r.: Sander v/d Mey, Herbert Garritsen, Henk de Jong, Bruno van Hoek en Owen Bosvelt.
    Het is altijd hilarisch om even de beest uit te hangen. Maar het doel was, om te laten zien dat ervaren LB-piloten zich uitstekend weten te redden, ook als er anderen in de cirkel aanwezig zijn.
    Dit moet je zien als het eerste opstapje naar Team- of Goodyear-race, met 3 modellen tegelijk in de cirkel, gevlogen boven een verharde baan, met elk een team, pitman en vlieger. De race gaat over 100 ronden en er worden 2 pitstops gemaakt. Bij teamrace duren deze soms maar 5 seconden. Als je dan ook nog weet, dat teamrace(F2C)modellen zo'n 180 kmh vliegen, dan begrijp je dat onze spelerij vanmiddag nog niets voorstelde.
    Maar om onze behendigheid en vliegcapaciteiten te tonen was het toch een aardige demo met, naar ik hoop, geen al te hoog 'kijk ons eens leuk doen'-gehalte...
     
  7. marco_leeflang

    marco_leeflang

    Lid geworden:
    28 nov 2002
    Berichten:
    245
    Locatie:
    Vollenhove
    mooi strak combattertje :wink:
    jammer dat het starten zoveel tijd vergde

    marco
     
  8. Harold

    Harold PH-SAM

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    3.226
    Locatie:
    Almere

Deel Deze Pagina