foto's van je watervliegtuig

hier mijn Seamaster hij is gebouwd in 89 door iemand anders maar hij vliegt nog altijd
normal_seamaster.jpg

normal_seamaster1.JPG

2 meter is ie, de man die hem heeft gemaakt heeft hem zelf van een 1.40 kist nagemaakt en uitvergroot naar 2 meter er zit nu een 20cc saito op voor hem omhoog te krijgen hij is iets wat zwaar gebouwd maar dat mag de pret niet drukken toch

groetjes Johan

Zie dat er wielen onder zitten :? , heeft tie ooit een waterstart gemaakt.

Een aantal Seamaster's vliegen rond met een onderstel, omdat men geen water bij de hand heeft of het niet durven vanaf water te vliegen.

Ton

Het is mogelijk ermee van het water te starten maar ikzelf heb de gelegenheid nog niet gehad omdat te doen.
toen ik hem kocht kwam ik erachter dat je de neus kon verwijderen en vervangen door een neus zonder wiel en dit geld ook voor de drijvers er onder.

Is een beetje zwaar :( ............................ sorry, het was het eerste vliegtuig wat ik destijds zelf bouwde. :wink: Vandaar ook de registratie P1B, de kleine was de P1A gebouwd door Jos v.d. Wiel. Is inderdaad vergroot van de 1,4m versie. Alleen is de onderzijde niet plat meer en is er nog het e.e.a. aangepast.

Leuk dat' ie nog leeft................. toch bijna 20 jr oud.

Oi,
Mees Ippel

Ziet er goed uit Eric,
Jammer dat je er niet bij bent over 2 weken :-(

Omdat ik alleen deze foto heb genomen,

De kist is van Ronald, en die kon helaas niet.

Gr. Teus

Canadair,

Ook niet van mij, maar van Joop bij ons (DMC) op de club. Kan ook vanaf water. En wie weet misschien volgend jaar op de meeting. Foto's zijn van afgelopen maandag.

Canadair-1.jpg

Canadair-2.jpg

Catalina-en-Canadair.jpg

Fraai hoor
Het mooie is dat je niets hoeft omte bouwen
Ik ben nu al benieuwt hoe het er live uitziet

Back