Deze (alweer) sfeerplaatjes van mijn Delta 400 maakte Niek enkele jaren terug, op een koude avond vlak voor zonsondergang. De delta was en is mijn eerste RC-electromodel en ik amuseer me er nog steeds geweldig mee. Tegenwoordig zit er een (tot het maximum uitgewrongen-dank je Niek en Harold ) Sp400 6v op met 8/500AR als energiebron. 3,5 minuut voluit -hoe sneller, hoe mooier... :twisted:
Hoi, Ik wou weten, zijn dit allemaal kleuren die ook goed zichtbaar zijn op grote hoogte. Ik ben ongeveer er aan toegekomen dat ik mn trainer ga bespannen, dus nu wil ik weten of groene roeren en de rest metallic rood goed zijn. Natuurlijk komt er later dan een foto van mn vliegtuig hierbij. Groeten Laurens
Je ontvangst is heel slecht als je het hele model met metallic kleuren gaat bespannen. Het belangrijkste is dat je vleugel onder & bovenkant goed van elkaar te onderscheiden zijn. Bijvoorbeeld bovenkant blauw, en de onderkant rood. Teken gewoon eens iets uit met paint en post dat even in je eigen kleurenthread...
@ Laurens Gelieve niet te diep op bepaalde onderwerpen ingaan in een niet daarvoor bestemde topic. Stel deze vraag opnieuw in http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2108&start=15 Dankje! Wordt anders zo rommelig op deze manier.
kleuren en zichtbaarheid in de lucht Nou, je ziet aan mijn delta, dat boven- en onderkant verschillende kleuren hebben: blauw en geel. Zonder dit verschil zou ik het ding niet goed kunnen vliegen. Hij heeft een spanwijdte van ongeveer 50 cm en haalt na een duik makkelijk de 100 kmh, kortom als je niet heel precies weet hoe een (RC)model vliegt kun je er ook nauwelijks aan sturen... Nu valt dat met een Colibri wel mee, maar je moet er toch rekening mee houden, helemaal als je het vak nog aan het leren bent. Wat je zou kunnen doen is kijken, welke auto's je van de grootst mogelijke afstand nog kunt onderscheiden ten opzichte van verschillende achtergronden. Voor mij was de verrassing, dat ik een bepaalde kleur turquoise (blauw/groen) heel goed zie. Een kleur van Suzuki van een jaar of 5 geleden. Dat komt dus op de volgende kist. In combinatie met wit en rood. En dan is het nog niet eens zo nodig want dat model vliegt altijd op 21,5 m. afstand van mij (zie eerdere foto's). Maar voor jou kan het weer een andere kleur zijn, dus zelf experimenteren! Suc7 P.S. Dit moet naar een andere thread toe...
Hier nog wat "in flight shot's" van de recreade van de H.L.C. in Hoofddorp. 3 meter Extra 300 met 150cc DA motor, spectaculair voorgevlogen door Michel Schurink. 17PK op 16Kg vliegtuig maakt torque roll's mogelijk. F15 in de landing. De geopende speedbrake op de romp stelt de piloot in staat om de landings aanvlucht te vliegen met nog 100.000 r.p.m. op de turbine.
Veel foto's van vliegende modellen tijdens de ALC BigScaleMeeting 2003 die dit hemelvaartsweekend gehouden wordt op het terrein van de FMS Spaarnwoude :arrow: http://fms.nl.nu >> Fotogalerijen >> BigScaleMeeting 2003 Voorproefje;
ik wilde al zeggen toen ik de bovenste helft alleen in beeld had dat is geen model, maar het is een perfecte foto van een mooie combinatie.
enn robin welke is nou het model :twisted: maar de meeste foto's hier zijn toch wel de wat duurdere modellen hier....
Ja, nu is het mijn beurt! Deze zijn genomen deze middag in de achtertuin. Erg lekker weertje was het overigens vandaag in Belgiƫ! De piloot ben ikzelf 8) ... ...Het model is de Tribute V1.7 van George Hicks... ...De motorisatie: mini LRK 36 W driehoek+ MGM 08, motivatie:3*1020 mha kokam lipoly... ...span: 80 cm lengte 85 cm... ...gewicht rond de 270 gram Zo, dat waren ze. Een van de voorgaande wordt ook mijn nieuwe avatar, maar ik kan niet kiezen :x . Welke kiezen jullie? Help... :wink: Niels
Das een grote achtertuin 8O Maar mijnes heeft achter een sloot waarin ik watervliegtuigen kan landen 8) Als foto zal ik die nemen waar je je antenne zowat tussen de prop steekt, maar degene die je nu hebt vind ik mooier. Groeten Laurens
de dubbeldekker van Tom (zonder wiel ) Iemand hier op het forum zal hem nog wel herkennen en de smith special sorry van de grote foto's Note: grote aangepast door moderatorteam
inflight foto geloof het of niet maar een gws pipertje vliegt nog beter, met een klein sleepje. De Holiday "300" deze heeft een rechte vleugel, is een origineel van W.braveboer. Hij was alleen de tipjes vergeten. en dit is de laatste foto, kort hier na was het ............. vloog weer lekker laag op de kop, klein tikky/strorinky op het hoogte roer,........ Wat maakt een Holiday dan nog een harde knal maar @Niek nu heb ik servo's voor mijn Pampa-project 8) Hoever ben jij :roll: