fotos van vrijevlucht !

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door stan, 23 jan 2005.

  1. JeroendB

    JeroendB

    Lid geworden:
    1 jun 2006
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Amersfoort
    Het zou gaan om de Weather-Buster van jou website. Leuk probeersel omdat ik nog 3mm depron heb. Ik heb nog een gunther propje liggen, misschien kan ik die verbouwen en eerst maar eens met een gewoon elastiekje proberen.

    Jeroen
     
  2. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Wat voor een Gunther propje is het? Voor rubber of iets anders? En wat moet je er aan verbouwen?
    Ik ken niet het gehele Gunther assortiment, maar ze maken toch vooral props voor rubber dacht ik. Als de prop zo'n 10 a 12 cm is zal deze wel bruikbaar zijn denk ik.
     
  3. JeroendB

    JeroendB

    Lid geworden:
    1 jun 2006
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Amersfoort
    Het is een plastic soort en ik heb hem van 125 of 145mm geloof ik. Het is zoiets:
    [​IMG]

    er zal dus een klein gaatje en sleufje in de neus gemaakt moeten of zoiets dat moet ik even bekijken.

    jeroen
     
  4. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Ziet er in ieder geval bruikbaar uit. Als hij groter is dan 12 cm dan kan je hem wat inkorten, of de bouwtekening wat uitvergroten.
     
  5. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    voor die propjes gewoon in de modelbouwwinkel naar een guntherpropje vragen kosten iets van 2-3 euro en zijn 12.5cm diameter. gebruik ik altijd op speed 400 motoren ;)
     
  6. indoorflyer

    indoorflyer

    Lid geworden:
    30 apr 2004
    Berichten:
    323
    Locatie:
    Enschede
    Je moet alleen met die propjes wel rekening houden dat een elctromotor harder draait dan met rubber mogelijk is. Dus je breedte van de bladen moet iets groter zijn en de spoed moet goed zijn.


    Bernard
     
  7. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Misschien moeten we deze discussie in een nieuwe thread verder voeren? Dit is allemaal wat off topic voor ''Fotos van Vrije Vlucht''. Tenzij Jeroen heel hard doorbouwd en snel een foto van een vliegende WeatherBuster laat zien.

    Om weer terug te komen op de foto's hierr nog een plaatje van Open Scale 2008, een jongen die zijn Dornier Komet oplaat. Als je goed kijkt zie je bij de neus en staart de gevolgen van een geknapte rubbermotor, het spanpapier is daar beschadigd. Hoort er ook bij en je kan gewoon doorvliegen.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2008
  8. JeroendB

    JeroendB

    Lid geworden:
    1 jun 2006
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Amersfoort
    sorry voor het vervuilen in mijn enthousiasme had ik niet door dat ik offtopic was. bouwen en vliegen kan ff duren.

    Jeroen
     
  9. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Even dit draadje weer wat leven in blazen. Hier is mijn Corben Super Ace waar ik gisteren mee heb gevlogen. Dit is een rubber aangedreven model met 40 cm spanwijdte. Prachtig plaatje toch?!

    [​IMG]
     
  10. The Inventor

    The Inventor

    Lid geworden:
    10 sep 2008
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Delft
    Kun je een foto plaatsen van je vliegende ornithopter?
    Oeps... ...Grapje, ik had je andere topic nog niet gelezen.
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2008

Deel Deze Pagina