Foto's van zelf gemonteerde voorlichten !Artikel aangepast!

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door transparent, 22 aug 2003.

  1. marvin

    marvin Guest

    laat even weten hoe die knicht rider bevalt, ik wil deze ook kopen, en dan alle leds +weerstanjes vervangen door blauwe :lol:
     
  2. Blade_3

    Blade_3 Guest

    dat lichtloopje werkt heel goed, ik heb er momenteel 20 led's op aangesloten maar er kunnen veel meer leds op. ik mooi in m'n auto gebouwd, crash ik vliegt het 9V blokje eruit, snijd het tandwiel 2 draadjes doormidden en was de pret voorbij. maarja, fff solderen en hoppa :) het vreemde is, als er maar 1 soldeerverbinding niet goed is doet ie helemaal niets of heel vreemd, vandaag deed ie ook heel raar hij leek wel spastisch, 4 lampjes deden het maar en dan ook nog verkeerd :S maarja het is zeker de moeite waard om te kopen, ziet er zeker relaxx uit en werkt redelijk goed.
     
  3. Blade_3

    Blade_3 Guest

    owja, de resultaten van de nichtrider, helaas kan ik geen filmpje maken maar je snapt wat ik bedoel als ik 1 ledje fotograffeer?? hier:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    trouwens, weer die goedkope camera he! ;) in het echt gaat er maar 1 lampje tegelijkertijd aan maar dit ziet er eigenlijk wel relaxx uit... de draadjes moet ik nog vastlijmen :p en de accu moet ik nog plakken met wat extra ducktape...
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Je wagen begint er mooi uit te zien met al dat licht..Eigenlijk is een filmpje wel van toepassing 8)
     
  5. Ropas

    Ropas Guest

    Ik merk dat jullie helemaal weg zijn van verlichting op de RC auto's. Wij hebben sinds vorige week de mogelijkheid om een "fast and the furious" look onder je RC auto te creƫren.

    Kijk voor meer info op onze website:

    http://www.netshop.nl/shop/rc/enter.html
     
  6. Blade_3

    Blade_3 Guest

    hee mensen, we moeten ook eens denken aan al de massa die we met onze auto meeslepen, ik rijd nu electro en met een auto van 2 kilo rijd ie echt niet hoor, nou is mijn electronica niet zo zwaar maar die lichtstaven van het too fast too furius zijn niet niks, je hebt er als het goed is een 12v voeding voor nodig, weer 2 9V blokjes met een weerstandje :S lijkt met ook niet slim om in te bouwen, een keer botsen en hoppa weg geld maar zijn er zeker wel mooi uit... succes ermee
     
  7. Ropas

    Ropas Guest

    We hebben de lampjes getest op 6 en 7,2V en dan zijn ze bijna net zo fel als met de 9Volt batterij. Je kan ze dus perfect op je rij accu aansluiten. Het gewicht valt heel erg mee, de lampjes zelf zijn maar 3GRam en met 1 meter kabel zijn ze 21Gram. Ook gaan ze niet snel stuk aangezien ze niet van glas zijn maar van glasvezel.
     
  8. Gecko265

    Gecko265 Guest


    eh.... je zit hier in het brandstof auto forum....... daar zit geen rijaccu in... alleen een ontvanger voeding. (6V) :lol:

    Maar die lampies zijn wel cool! en een 9 volt baterijtje is inderdaad niet echt zwaar ofzo. Als je een auto wilt voor een wedstrijd maakt een paar gram wel uit, maar voor een recreatieve (mooie) auto maakt dat niet echt uit. :wink:
     
  9. P@trick

    P@trick Guest

    en jullie verkopen ze alleen in rood.
     
  10. Ropas

    Ropas Guest

    Uh...ja brandstof forum maar ik reageerde op mijn bovenganger, die had het over een electro auto. Maar het werkt ook goed op 6V. :D

    We hebben ze binnenkort ook in geel en waarschijnlijk ook in blauw. Zodra we deze leverbaar hebben zal ik het op onze website zetten.
     
  11. BlackFox

    BlackFox Guest

    Als ze in't blauw zijn ga ik er eens meteen plaats voor maken :D
     
  12. Guest

    Guest Guest

    jezus ropas bijna 5 euro voor 1 dom ledje die je bij conrad voor 1,5 euro kan kopen (dan heb je de felste)
     
  13. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    je hoeft niet zelf te knutselen en dit zijn geen led's maar een soort staafjes die geven een breder licht af die gare led's die heb maar een hoek van ongeveer 10graden hebbe waar ze licht geven niet erg hoog.
     
  14. juriaan

    juriaan Guest

    :lol: :lol: :lol: :lol:

    erg mooi allemaal dat verlichten van de auto.
    als ik wat meer ervaring heb ga ik dit zeker ook doen. :p :p :p
    veel succes

    juriaan :twisted: :twisted: :twisted:
     
  15. Blade_3

    Blade_3 Guest

    je hebt helemaal geen ervaring nodig :p je koopt ledjes meet de stroom bij 2,2 volt rekend de weerstand uit die je nodig hebt als je een 9v blokje gebruikt... zie dit forum voor formules enz... daarna koop je dit allemaal met onder andere een paar draadjes, deze plak je in je auto, boort 4 gaten in je kap (2 voor en 2 achter DUH??) groot genoeg voor je ledjes. je stelt de ledjes af zodat ze mooi op de grond schijnen en niet recht omhoog. als je dit punt gevonden hebt gooi je er een paar druppels seconde lijm eroverheen en nou maar wachten en hopen dat je ledje tijdens het drogen niet verschuift... bij mij is het trouwens goed gelukt, wel had ik leiver een hele kap gehad... :roll: je soldeerd alle draadjes en verbindingen en werkt deze netjes weg zodat ze niet worden doorgesneden door tandwielen die dit binnen een tiende van een seconde gedaan hebben , is namelijk bij mij gebeurd :hammer: stom van me, het 9v blokje schoot door de auto en de draadjes raakten maar heel even het t*r*ng snel draaiende tandwiel en hoppa zzzzt, doormidden grrr... maarja fff gesoldeerd en een veel groter stuk dubbelzijdig tape en hij reed weer, en mooi :D :D :D
    let dus goed op dat alles goed is weggewerkt. je wil niet met al je vrienden die staan te kijken fff een stoeprandje nemen waarna je lichten meteen uitvliegen, is in de rallywereld ook niet zo... succes als je er tijd geld en zin in hebt... je en iedereen kan me altijd bereiken op Markhalcyon@hotmail.com zet dan wel duidelijk in de onderwerpbalk waar het over gaat anders zit ie in de Junkmail :wink:
     
  16. Guest

    Guest Guest

    Waar heb je die ledjes gekocht bij Conrad op internet?
    Waarom kan ik die ledjes op de conrad site niet vinden?
    Staan ze er wel???
     
  17. Guest

    Guest Guest

    laat maar mensen ik heb ze al gevonde
    gewoon nie goed gezocht ik zocht op ledje maar je moet zoeken op led :oops:
     
  18. Guest

    Guest Guest

    Wat heb je allemaal nodig om voor en achter licht te maken?
    ledjes en...........
    welke ledjes ?
    hoeveel mm
    welke sterkte?
     
  19. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Voor je voorlicht is het makkelijk om witte te nemen die zo fel mogelijk zijn. Ik geloof bij conrad witte led 9300mcd is het hoogste wat er is.

    2x 5mm led wit 9300mcd.
    2x 5mm led rood de goedkoopste.
    Draad en de goede waardes weerstanden.
     
  20. gert-jan

    gert-jan Guest

    ik vind het wel mooi ik zou het zelf alleen niet willen hebben
     

Deel Deze Pagina