Fouga magister

Hallo beste lezer.
Ik heb een vraag. Ik ben van plan om een Fouga magister te kopen echter ik weet niet wat nu de hoogte roer moet zijn. Hetzelfde geldt voor het richting roer. Misschien kan iemand mij daar antwoord op geven.
Groet Gijsbert

Allebei de roeren worden gebruikt als richting en hoogte-roer.
Dit mix je in de zender met een v-tailmixer of als je dat niet in de zender hebt,kan je opzoek gaan naar een mechanische mixer voor in het vliegtuig.

Mvg. Richard

Laatst bewerkt:
Volkert, Ik heb dit inderdaad zelf in een vliegtuig gehad. Dit was dan wel een flying wing type maar als je de aileron wisselt met rudder krijg je het juiste effect.

Er zijn wel vaker mensen die het moeilijk vinden zich voor te stellen hoe een v-staart werkt. Ik heb even een filmpje gemaakt

Vrijwel alle moderne zenders hebben een v-staart mixer standaard aan boord. als je die niet hebt kun je ook een elektronische v-staart mixer aanschaffen. Mechanisch is het allemaal knap lastig goed te krijgen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Volkert, Ik heb dit inderdaad zelf in een vliegtuig gehad. Dit was dan wel een flying wing type maar als je de aileron wisselt met rudder krijg je het juiste effect.

Was benieuwd naar jouw ervaringen; in de comments bij Hobbyking waren een aantal die vonden dat de roervlakken schokkerig verliepen.

Volkert

Volkert,

Ik heb hem zelf op een klein schuimvliegtuigje gehad, hierbij maakt het natuurlijk minder uit als het wat slordig is. Van schokkerigheid heb ik weinig tot niks vernomen als ik heel eerlijk ben.
Er zijn ook wel duurdere versies bij hobbyking, die zijn misschien zuiverder en anders zijn er vast ook wel andere zaken die die dingen verkopen.

Overigens zijn ze mechanisch te maken volgens dit principe, Ook wel leuk om te zien, dit is natuurlijk precies wat een V-tail mixer doet.
(op het plaatje gaat het over iets anders trouwens, maar op een gelijke manier plaats je dan aileron op het armpje en de rudder in jou geval op het T-kopje)

Laatst bewerkt:
Back