Hier ga ik proberen een verslag bij te houden van de bouw en modificatie van een Sig Fourstar 60. Dit is mijn eerste zelfbouw project dus er zullen gaanderweg wel wat dingen zijn waar ik tegenaan loop.
Maar we gaan er het beste van maken.
Het project is dus een Fourstar 60 van Sig.
De motor wordt een ASP 15cc 4takt.
De modificaties zullen zijn:
-een mooi neusje
-een kleinere cockpit
-turtledeck beplanken
-de 2 servo's (Hitec 225BB) voor het hoogteroer achterin
Misschien dat me tijdens de bouw nog te binnen schiet (tips altijd welkom).
De linker vleugelhelft is inmiddels al klaar, maar daar heb ik geen foto's van. Dit verslag begint dus met de rechter vleugelhelft.
De ribben zijn genummerd en geschuurd. De mainspar doubler is gelijmd en ligt te drogen. De trailing edge en bottom trailing edge zijn vastgezet op de tekening.
Het kan zijn dat is dingen verkeerd benoem, maar ik gebruik de benamingen zoals zij is de instrukties staan. (correct me if i'm wrong
)
Maar we gaan er het beste van maken.
Het project is dus een Fourstar 60 van Sig.
De motor wordt een ASP 15cc 4takt.
De modificaties zullen zijn:
-een mooi neusje
-een kleinere cockpit
-turtledeck beplanken
-de 2 servo's (Hitec 225BB) voor het hoogteroer achterin
Misschien dat me tijdens de bouw nog te binnen schiet (tips altijd welkom).
De linker vleugelhelft is inmiddels al klaar, maar daar heb ik geen foto's van. Dit verslag begint dus met de rechter vleugelhelft.
De ribben zijn genummerd en geschuurd. De mainspar doubler is gelijmd en ligt te drogen. De trailing edge en bottom trailing edge zijn vastgezet op de tekening.

Het kan zijn dat is dingen verkeerd benoem, maar ik gebruik de benamingen zoals zij is de instrukties staan. (correct me if i'm wrong