Dat glasvezelband zeker doen! Geeft erg veel sterkte. Met een beetje dunne CA lijm of nog beter half uurs epoxy wordt het geheel er veel sterker mee. Let even op als je epoxy gaat gebruiken, goed afplakken eromheen, en warm stoken met de fohn wordt epoxy waterdun en trekt goed in het hout. Epoxy niet te dik opbrengen is er later weer lastig af te krijgen. Goed gedaan is het bijna niet te zien en voegt erg veel sterkte toe en is ook niet zwaar.
In de jaren 90 was er een zwever van Robbe de Calibra Soft(2m sport zwever), hier zat de vleugel (styropor/abachi beplankt) in drie stukken in de doos. De stukken(1,5 cm dik op het dikste punt) werden koud styropor op styropor zonder verbinders tegen elkaar gelijmd, daarna met 1 cm brede glasvezelband op dezelfde manier versterkt en was daardoor praktisch onverwoestbaar. De boodschap is doen dus die glasvezelband!
In de gebruiksaanwijzing staat ook dat je de tussenschotten moet nalopen met middeldikke CA lijm, je vleugel kan niet sterk genoeg zijn! Immers het is best een flinke oppervlakte, de krachten zijn best fors te noemen zeker als je lekker gaat doorvliegen. Steek je gestrekte arm maar eens uit het raam als je 80 rijdt en voel de krachten op je hand
.
In de jaren 90 was er een zwever van Robbe de Calibra Soft(2m sport zwever), hier zat de vleugel (styropor/abachi beplankt) in drie stukken in de doos. De stukken(1,5 cm dik op het dikste punt) werden koud styropor op styropor zonder verbinders tegen elkaar gelijmd, daarna met 1 cm brede glasvezelband op dezelfde manier versterkt en was daardoor praktisch onverwoestbaar. De boodschap is doen dus die glasvezelband!

In de gebruiksaanwijzing staat ook dat je de tussenschotten moet nalopen met middeldikke CA lijm, je vleugel kan niet sterk genoeg zijn! Immers het is best een flinke oppervlakte, de krachten zijn best fors te noemen zeker als je lekker gaat doorvliegen. Steek je gestrekte arm maar eens uit het raam als je 80 rijdt en voel de krachten op je hand

Laatst bewerkt: