Fourstar 60

Thanks Jurgen. Ik heb er de afgelopen dagen/nachten nog het een en ander aan af kunnen maken. Hij is nu eigenlijk klaar voor de maiden.

Maar helaas is het vliegseizoen gisteren afgesloten.:mrgreen:

Nu dus nog wachten op een goed moment om hem de lucht in te sturen.

mvg Frank

Kan per direct weer worden gevlogen, als het weer het toelaat zijn wij zaterdag en of zondag ook weer van de partij om onze vleugelvliegers weer uit te laten.

mvg Johan

Dat het vliegseizoen gesloten is betekent alleen maar dat er niet meer gemaaid hoeft te worden ;-) (omdat het gras toch niet meer groeit)

Gevlogen kan de hele winter! Leef je uit en bouw gelijk ski's voor je 4star :-)

Oh, en haal gelijk even dunne handschoenen dan...

Theorie en pratijk zijn 2 verschillende dingen. Een afgesloten vliegseizoen wil niet zeggen dat er niet meer gevlogen kan worden. Het ziet er uit dat er nog mooie dagen aan gaan komen. Roep even van te voren. Als het niet op een zondag is dan zal ik zeker aanwezig zijn:D

Ja als het goed is is hij er klaar voor. Nu ik nog:D
Hopelijk gaat alles goed dan kan ik weer aan m'n volgend projekt beginnen. Dat bouwen is toch wel een beetje verslavend. Het geeft meer voldoening dan een ARFje in elkaar zetten.

Laatst bewerkt:
De Fourstar heeft inderdaad z'n maiden gehad vanmiddag. Sanka heeft hem voor me ingevlogen. Het ging allemaal voorspoedig, de motor liep meteen goed en een tikje trim op de rolroeren was al dat nodig was.
Het is natuurlijk een machtig gezicht om je eerste zelfbouw de lucht in te zien gaan, en nog mooier om hem te zien landen.:D

Ik heb er tijdens het bouwen veel plezier van gehad. Het volgende projekt ligt inmiddels al weer op de tafel.

Hopelijk heb ik nog lang plezier van de fourstar.
Rest mij nog iedereen te bedanken die me met raad en daad hebben bijgestaan.:thumbsup:

Nog even een foto van de Fourstar op het veld.
IMGP9909.JPG

Mooi ding zeg!! Mooie kleuren ook. Ziet er zelfs flitsend uit als ie stilstaat! Zal inderdaad wel goed vliegen, ik zie het wel een keertje.

Ik wacht ook af wanneeer ik hem zelf mag zien vliegen, maar het is winter aan het worden, dus ik denk dat het zomer gaat worden. Helaas:(
Maar mooi is hij zeker

Gefeliciteerd! Wat is je volgende project? Wel een bouwverslag he ;).

Freek

Ik ben nu begonnen aan een Fourstar 40. Daar komt geen bouwverslag van.
Deze zal ongeveer dezelfde aanpassingen krijgen als deze 60. Ik bouw deze dan ook als soort van back-up voor m'n Calmato sport mocht daar ooit iets mee gebeuren.:D
Ik hoop deze klaar te hebben voordat de winter voorbij is zodat ik aan een volgend groter projekt kan beginnen.
Maar wat dat gaat worden weet ik nog niet. Het moet iets (semi) schaal worden met 2 open cockpits zodat er een beer in kan.
Mijn voorkeur gaat uit naar een Spacewalker maar het zou ook een Ryan, PT-19 oid kunnen worden. Ik weet het nog niet.:confused:

mvg Frank

de Spacewalker zou n erg goede optie zijn frank deze vliegen perfekt en zeer goedmoedig :yes:

ennnuu nog gefeliciteert mat je maiden frank vroeger vloog ik bijna alles op de club in maar sins ze met andere knuppelbezeting vliegen lig ik er dik en dubbel uit :grin:

Back