Foutje bij verven kap? geen paniek!

• Topicstarter Topicstarter krazy
  • Startdatum Startdatum
K

krazy

Guest
Hallo,

Zoals in het onderwerp beschreven is mij overkomen. Ik had me hele kap goed afgeplakt...en de ramen vergeten :)
Ik ben toen opzoek gegaan naar een middel om de verf te verwijderen van de kap en ik vond op de HPI site dit:

Ack!! I messed up...what can I do?!
Don't panic - yet. If it is just overspray or bleeding, you can take it off with one of the body wash products available at your local R/C hobby shop or denatured alcohol on a rag. If you are a nitro racer, you already have a cheap way to remove paint: your nitro fuel! There is enough alcohol in the nitro fuel to remove paint if it is combined with a rubbing action from a towel. Dip a towel in the fuel and rub just the overspray away. It may take a couple of applications, but it does work. Then, use soap and water to clean away the oil from the fuel, and you can continue. The plastic may not be as clear as it was before, but at least it won't be too noticeable. Besides, that's what stickers are for, right?

Tot op heden is het me niet gelukt om de cleaner te vinden zoals beschreven in het stukje op de HPI site daarom heb ik de 2 andere oplossingen getest.
1) nitro benzine
2) gedenaturaliseerd alcohol.

1) Werkt wel maar je moet wel heel hard schrobben en poetsen wil je het eraf krijgen.....maar het komt er wel af
2) werkt totaal niet! ik heb een flesje gekocht met 96% gedenaturaliseerd alcohol en zo hard gepoetst als ik kon maar zonder enig succes.

Het lijkt er dus op dat het gebruik van nitro benzine de enige oplossing is.

mvg,
Mark

Ik heb ergens gehoord dat je rem olie kan gebruiken om de verf los te weeken, ik heb het nog nooit geprobeerd dus probeer het eerst op een rest stuk van je kap.

De cleaner kan je in elke model shop kopen het is speciale cleaner voor nitro motoren het ontvet en vervliegt ik ben er alleen achter dat remmen reiniger voor 1:1 auto's precies het zelfde is :P en waarschijnlijk een stuk goedkoper (ik krijg het van iemand die bij een garage werkt de prijs weet ik niet ik weet wel dat het in de modelbouwzaak rond de €10 is)

wederom ik heb dit ook nooit geprobeerd dus eerst effe proberen op een rest stukkie :wink:

en hoe zit het met aceton? als dat niet door je kap heenbijt. Ik zal het voor de grap straks eens op een cd hoesje proberen

d-max zei:
krijg je door dat schrobben geen krassen?

Ik heb een zachte handdoek gebruikt, en ik heb nu mijn achterraam helemaal schoon zonder 1 kras.
Ik moet wel zeggen met 1 raam ben je zon 30min bezig......

Wat aceton betreft volgens mij is dat net even te heftig en bijt dat inderdaad in je kap.

Heej dis wel handig als je echt verkeerd spuit/verft. Voorlopig hoef ik niets te spuiten maar ik houw dit wel in m'n achterhoofd!

goede tip!
Met aceton zou ik toch oppassen hoor. Ik kan altijd eens proberen, heb hier nog een fles staan van mijn cpu van de computer eens te kuisen.

Hans

Aceton gaat niet het lost het plastic op. Het smelt als het ware.

Je krijgt dan wel een orgineele kap :wink:

Ach...je moet toch gaten in je kap hebben voor koeling van je motor..of je die er nu in maakt met een mes of met Aceton..who cares :P

Om een kleine indruk te geven wat dus mogelijk is met nitro benzine hier twee foto's van mijn kap voor en na het "schrobben" :D

Voor
voor.jpg

Na
na.jpg

Aceton gaat heel erg goed.
Ik heb een kap gekocht tweede hands, en helemaal schoongemaakt met aceton.
Bijt niet in de kap omdat aceton heel erg snel vervliegt.
Pak een keukenrol, maak daar 4 stukken van, vouw in vieren.
heb je een goede ondergrond.
Beetje aceton erop, en poetsen maar, afhankelijk van de hoeveelheid lagen op de kap, moet je langer of korter poetsen.

d-max zei:
@ Krazy.. Waarom plak je je ramen dan niet af?

Te enthousiast :P
Was zo blij dat ik het afplakken van het witte en zwarte gedeelte klaar had dat ik naar buiten ben gegaan en direct ben gaan spuiten........
Aangezien ik de kap in meedere fases heb gespoten en er eigenlijk al na laag 1 achter kwam dat ik het vergeten was (op dat moment geen idee dat je het uberhaubt kon verwijderen) ben ik doorgegaan.

Goede les voor volgende keer -> Eerst je ramen afplakken...dan de rest! :D

Uhm..wat voor merk heb je ? Meestal staat dat wel in je handleiding!

Wat staat in de handleiding?
Hoe je verf van de kap moet verwijderen?

Het is een los gekochte kap van HPI en zover ik weet zat daar geen handleiding bij welke inging op het verwijderen van verf :P

Nee..maar in de handleiding staat wel hoe je hem moet spuiten ;)

Back