Foutmelding 2s lipo

Goede dag allemaal,

Ik heb heel wat rondgekeken op het forum en via google maar krijg niet echt antwoord op mijn vraag.
Ik heb een Turnigy accucel 8150 uit HKG. Nu wil ik mijn flightmax 2200, 2s lipo's hierop opladen.

Sluit hem aan, balance kabel op de 3 cells port (waarbij rechterpinnetje openblijft) zet hem aan, zet op lip 2,2a 7,4v(2S) dan houdt ik de startknop ingedrukt. krijg ik te zien r2ser s2ser please confirm. Confirmeer ik en begint hij voor enkele seconde te lopen echter krijg ik dan waarschuwingstonenen en de volgende foutmelding:

Battery vol. Err cell connect.

Ik heb in totaal 4 batterijen welke alle vier deze melding geven.
Ben niet echt ervaren met lipo's. Wie kan me helpen aangezien ik nu niet kan rijden met het mooie weer op komst.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Laatst bewerkt:
Het zit m erin dat je hem in de 3cell port steekt.. de lader ziet geen 3e cell en gaat piepen.. je moet m in de 2s poort steken..

Weet je zeker dat de lader op Li-Po laadprogramma staat en niet op Li-Fe laadprogramma? Deze accu's hebben een spanning van 3,7 Volt per cel en je geeft aan dat de spanning 7,4 Volt (2S) is. De lader stop (natuurlijk) als deze spanning is bereikt, maar een Li-Po is dan nog lang niet geladen. De eindspanning bedraagt dan 4,2 Volt per cel, bij twee cellen 8,4 Volt,

Laatst bewerkt:
Hallo,

Bij een HK lader ga je als volgt te werk,
In het lipo menu heb je de optie charger of balancer, wanneer je ook de balancer plug aansluit moet je voor balancer kiezen

Ik begrijp alleen niet helemaal wat je bedoeld met een pinnetje blijft open:confused:

grt, Ronald

Wat zegt de lader als je het linker pinnetje vrij laat en niet de rechter .

Volgens mij moet hij dan het ook doen .
Lader kan niet zien op welke pin welke cel zit.;)
Zo dus.

full

Mvg Johan

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat zegt de lader als je het linker pinnetje vrij laat en niet de rechter .

Volgens mij moet hij dan het ook doen .
Lader kan niet zien op welke pin welke cel zit.;)
Zo dus.

Plotterwelt heeft gelijk, ik doe het ook zo. Je kunt overigens elke socket gebruiken zolang je de linkerpinnen maar vrij laat.

Overigens heet het verloopblokje een JST XH adapter.
Daar zitten sockets op van 2s tot 6s.

Bert

Hallo,

Bij een HK lader ga je als volgt te werk,
In het lipo menu heb je de optie charger of balancer, wanneer je ook de balancer plug aansluit moet je voor balancer kiezen

Ik begrijp alleen niet helemaal wat je bedoeld met een pinnetje blijft open:confused:

grt, Ronald

Ik wil hier even op terugkomen. Als je wilt gaan laden, gewoon het charge menu kiezen en de balancerplug erin doen, bij mij balanceert ie dan. In balance charge modus gaat de lader volgens mij alleen maar balanceren, en niet de accu 100% volladen

In balance charge modus gaat de lader volgens mij alleen maar balanceren, en niet de accu 100% volladen

Balance charge = balanceert laden wat hij ook doet dan, ook voor 100%.

Bij gewoon laden balanceert hij niet , volgens mij ook niet als je de balansstekker er in doet , hij geeft dan alleen de celspanning aan .

Mvg Johan

bedankt voor de informatie, zal er op letten. Heb echter altijd als ik bij de celspanning het idee dat hij de cellen ook gelijktrekt, maarjah, zal wel fout zitten.

Back